Смартфоните правят живота в градовете по-поносим

Смартфон услугите, свързани с пазаруване, заведения и ресторанти и места за забавление могат драстично да повишат удовлетвореността на хората от живота в градовете и да облекчат недоволството от типичните за големия град проблеми, установява нов доклад на Ericsson Consumer Lab.

В градовете, хората оценяват най-високо възможностите за пазаруване, ресторантите, местата за забавление, а най-недоволни са от лошите условия за децата и възрастните хора, комуникацията с властите и трафика. За притежателите на смартфони обаче, типичните за големия град недостатъци в начина на живот могат да бъдат не така остри, установява нов доклад на Ericsson Consumer Lab, направен на базата на проучване сред 7 500 смартфон потребители в Сао Пауло, Пекин, Ню Йорк, Лондон и Токио, попитани за техния интерес и потенциалното им мнение относно 18 нови мобилни услуги, свързани с важни аспекти от живота.

В изследването, което е представително за 40 милиона граждани, аналитиците помолили потребители на смартфони да дадат оценка на нови мобилни услуги, свързани с аспекти от градския живот, които считат за предимства – възможностите за пазаруване, ресторантите и местата за забавление. (Примери за такива нови услуги са: гайдове за ресторанти в социалните мрежи, дигитални треньори в реално време, шопинг препоръки, мобилни менюта, резервации на маси в заведения, и доставката на храна на същия ден.)

Анализирайки тези нови услуги, в проучването е зададен въпрос дали приложение за проверка на съставките на храната би било интересно за потребителите: докато осем процента от анкетираните смятат, че услугата е вече достъпна, 61 процента очакват тя да бъде на разположение едва след три години.

Новото изследване на Ericsson засяга и сфери от градския живот, от които потребителите са недоволни, а именно лошите условия за живот за децата и възрастните хора, комуникацията с институциите и трафика. Новите концепции за услуги в тези области са платформи за социални грижи, улесняващи комуникацията между членовете на семейството чрез различни устройства, градска мобилна услуга, която предоставя информация от местните власти, и дневен маршрут за най-бързо придвижване, който оптимизира календара на потребителя за да намали необходимостта от дълго пътуване.

Респондентите сигнализират, че често търсят през своите смартфони по-добри услуги и по-лесна комуникация с местните власти. Наред с това, между 10 и 15 процента от младите двойки или родители смятат, че редица подпомагани от ИКТ грижи се предлагат в техните градове, докато 64-68 процента вярват те ще бъдат активни след 3 години.

Трафикът е причина номер 1 за недоволството в градовете, и 47% от притежателите на смартфони, взели участие в проучването, проявяват интерес от личен навигатор, който предоставя най-добрата информация за всички видове транспорт - от ходене пеша до шофиране. Почти половината (отново 47%) от притежателите на смартфони прогнозират, че мобилните оператори ще бъдат практични и ще предложат тази конкретна услуга, въпреки че повечето потребители очакват първо транспортната индустрия да инициира въвеждането на този тип приложение.


Смартфоните правят живота в градовете по-поносим

© PCWorld България, pcworld

Или както обобщава Михаел Бьорн, ръководител Изследвания в Ericsson ConsumerLab: "Масовото търсене на нови услуги в областта на ИКТ може да промени живота в града много повече, отколкото предполагаме, само за три години. Смартфон услугите, свързани с пазаруване, заведения и ресторанти и места за забавление могат драстично да повишат удовлетвореността на хората от живота в градовете. Смартфон услугите могат също да облекчат недоволството, а и очакванията на пазара са високи и предизвикват по-бързото активиране на такъв тип услуги. Резултатите от това проучване показват, че клиентите посрещат с радост иновациите в много сфери на ежедневния живот в града".

В случай, че проявявате интерес към пълната версия на новия доклад на Ericsson Consumer Lab, можете да я прочетете, като си я свалите под формата на PDF файл

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.