Младите искат “персонално докосване” от технологиите

Бъдещето на технологиите може да бъде определено от “хората от новото хилядолетие”, жените-фенове и заможните на данни алтруисти, показва ново изследване на Intel - Innovation Barometer.

Хората от новото хилядолетие са взискателни към технологиите, жените са технологични пионери в технологиите, а заможните в Мрежата споделят много данни, установява ново проучване сред потребителите (общо 12 000 възрастни на 18 и повече години от Бразилия, Китай, Франция, Индия, Индонезия, Италия, Япония и САЩ от) поръчано от Intel Corporation и проведено от Пен Шон Берланд. Въпросното проучване, чиято цел е да изследва глобалното отношение към технологичните иновации, разкрива, че "хората на новото хилядолетие" (на възраст от 18 до 24 г.) са най-малко ентусиазирани от технологиите днес, но са най-големи оптимисти за бъдещите технологии, които предоставят по-персонализирани технологични преживявания, докато жените от развиващите се пазари са по-оптимистично настроени към иновациите в технологиите.

Младежите искат по-персонални компютърни технологии

Изследването „Intel Innovation Barometer" разкрива, че хората на новото хилядолетие демонстрират рязък контраст на т.нар. digital natives, на които технологиите никога не са в достатъчно количество в техния живот. Мнозинството от тях казват, че технологиите правят хората по-малко човечни, и че обществото разчита прекалено много на технологии.

personal touch

Въпреки това, хората на новото хилядолетие вярват, че технологиите подобряват техните лични взаимоотношения (69%) и таят големи надежди, че иновациите ще повлияят положително върху образованието (57%), транспорта (52%) и здравеопазването (49%). Това поколение също така е малко по-склонно, в сравнение с по-възрастните, да споделя анонимно рождените си дати, GPS данни и история на онлайн пазаруването си, ако това ще подпомогне за подобряване на преживяването.

Хората на новото хилядолетие искат бъдещите технологии да подобряват живота им, да бъдат по-прости и по-забавни. 86% вярват, че технологичните иновации правят живота им по-лесен, а повече от 1/3 считат, че технологиите трябва да ги познават, чрез изучаване на техните предпочитания и поведение. Те искат тези преживявания да им помогнат да изживяват по-добре момента и да се представят винаги най-добре.

Жените са технологични пионери

Проучването разкрива още, че по-възрастните жени и тези, които живеят в нововъзникващите пазари гледат с ентусиазъм на технологиите в техния живот. На глобално ниво, жените над 45 годишна възраст са малко по-склонни от по-младите да твърдят, че хората не използват достатъчно технологиите. Те също така са по-склонни да кажат, че технологиите правят хората по-човечни, помагайки им да задълбочат техните взаимоотношения.


Младите искат “персонално докосване” от технологиите

© PCWorld България, pcworld

Тези жени – фенове на технологиите се отличават дори по-ярко в нововъзникващи пазари като Китай, където повече от 7 от 10 жени над 45 годишна възраст вярват, че не използват технологиите достатъчно. Жените в нововъзникващите пазари от всички възрасти вярват, че иновациите ще доведат до подобряване на образованието (66%), транспортните услуги (58%), работния процес (57%) и здравеопазването (56%). Жените в нововъзникващите пазари са склонни да прегърнат идеята за технологии, които други биха счели за прекалено лични, за да подобрят преживяването им: софтуер, които следи за техните работни навици (86%), навиците за учене на студентите (88%) и дори умни тоалетни, които следят за тяхното здраве (77%).

Дигиталното богатство и споделяне на данни

Според „Intel Innovation Barometer", хората с високи доходи са най-склонни да споделят анонимно лични данни, като например резултатите от лабораторни тестове и информация за пътувания. Те са и най-склонни да притежават технологични устройства и да се ангажират с технологии редовно.


Младите искат “персонално докосване” от технологиите

© PCWorld България, pcworld

Въпреки това, изследването показва, че е възможно да се стимулира споделянето, като се покажат специфичните ползи. Например, на въпрос дали биха споделили лична информация за по-ниски разходи за лекарства, броят на потребителите с ниски доходи, които преди това не желаеха да споделят своите данни, значително се увеличиха от 66% до 80% процента.

Докато демонстрирането на личните ползи е най-привлекателният начин за премахване на разликата между тези, които ще споделят и онези, които не биха споделяли информация, дори посочването на ползите за обществото, като например подобряване на здравни процедури, или по-ниски разходи за придвижване до работа, помагат за споделянето.

В заключение ето и резюме на

Ключовите изводи на Intel Innovation Barometer


Младите искат “персонално докосване” от технологиите

© PCWorld България, pcworld

Хората на новото хилядолетие са взискателни към технологиите днес

Ø 52% от хората на новото хилядолетие смятат, че обществото разчита на технологиите твърде много и правят хората по-малко човечни (61 %);

Ø Повече от една трета (36%), мислят, че технологиите трябва да изучават тяхното поведение и предпочитания, докато ги използват;

Ø С положително отношение към бъдещето на технологиите в техните страни - повече от 70 % от хората на новото хилядолетие ще приветстват интелигентен обществен паркинг и контрол на трафика за спешни превозни средства, приложения, които следят техните работни навици и умни хапчета, които следят тяхното здраве.

Жените като пионери в технологиите

Ø На глобално ниво, жените над 45 годишна възраст в сравнение с по-младите са по-склонни да твърдят, че хората не използват достатъчно технологиите, и това чувство е особено силно в развиващите се пазари. В Бразилия – 42% от жените над 45-годишна възраст казват, че хората не използват технологиите достатъчно в сравнение със само 27% от тези, които са под 45-годишна възраст;

Ø По-възрастните жени са по-склонни да кажат, че технологиите правят хората по-човечни. В Китай 79% от жените над 45-годишна възраст, спрямо 64 % от по-младите жени, споделят, че технологиите правят потребителите по-човечни;

Ø Жените в развиващите се пазари вярват, че технологиите ще доведат до по-добро образование (66%), транспортни услуги (58%), работа (57%) и здравеопазване (56%).

Дигитално богатство и споделяне на данни

Ø 81% от хората с високи доходи биха споделяли анонимно лична информация, като например резултати от лабораторни тестове и за мониторинг на здравето, за да се подкрепят научните изследвания, в сравнение със 71 % от хората със средно ниво на доходите и с 66% от тези с по-ниски доходи;

Ø На въпрос дали биха споделяли лични данни в замяна на по-ниски разходи за лекарства, процентът на хората с по-ниски доходи, които са съгласни, скача до 80%;

Ø Хората с по-високи доходи са по-склонни да позволят приложение да изучава техните работни навици, за да им помагат да бъдат по-ефективни (77 % от хората с високи доходи, в сравнение с 63% от хората с ниски доходи). 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.