Автомобилите с автопилот ще са масово по улиците в обозримо бъдеще, смятат в Google

Или поне това е мнението на председателя на съвета на директорите на компанията, Ерик Шмидт, според когото проектът за роботизиран безпилотен автомобил в Google е по-напреднал, отколкото предполага масовата публика.

Още в рамките на живота ни по улиците масово ще започнат да се движат роботизирани автомобили без шофьори като тези, които Google изпитва вече от години насам. Това е разказал председателят на съвета на директорите на Интернет гиганта, Ерик Шмидт, по време на проведената миналата седмица конференция на Allen & Company в САЩ пред колеги от изданието TechCrunch. По думите на специалиста, широката публика вижда само върха на айсберга на целия проект, докато Google не само разработва автомобилния автопилот и провежда изпитания, а вече активно преговаря и с практически всички автомобилни концерни за помощ по решаването на възникващите проблеми. А те според Шмидт, съвсем не са само от техническо естество.

Така например използването на роботизираните автомобили първо трябва да бъде разрешено в страните по света. А в САЩ такова разрешение трябва да се вземе от всеки щат (засега такова е дал само щатът Невада). Друг проблем е засега е и сравнително ограничената скорост на безпилотно движение. Към момента в най-развитите варианти на робо-колата на Google скоростта е доста по-низка от привичната за опитните шофьори, макар че според Шмидт компанията вече има и прототипи, които спокойно могат да се състезават и с тях. Освен това все още предстои решаването на проблемите с постигането и на основната цел на проекта – безопасността.

А крайната цел на Google е създаването на такава кола, в която водачът просто ще трябва да каже (или въведе) местоположението, до което иска да стигне, след което да се облегна назад и да изчака машината да го закара дотам. По думите на Шмидт, Google вече работи и по съответната услуга, която специалистът нарича "Google Maps на стероиди". Разбира се, предвижда се в робо-автомобилите да има и голям бутон за изключване на автопилота, ако потребителят все пак желае да покара сам.

На въпроса за това кога евентуално новият проект ще достигне до възможностите на масовите потребители, Шмидт отговаря, че това "зависи от степента на тяхното опиянение". С тази привидна шега специалистът всъщност има предвид черната статистика на множеството загинали по вина на пияни водачи – само в САЩ броят на тези хора достига 35 000 годишно. Затова, колкото по0бързо Google успее да реализира своя проект в масови мащаби, толкова повече човешки животи ще бъдат спасени, а "автомобилният автопилот ще стане основен режим за движение по пътищата още в рамките на живота ни", убеден е Шмидт. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.