NVIDIA праща игрите в облака с клъстера за разпределени GPU изчисления GeForce Grid

Cloud системата NVIDIA GeForce Grid скоро ще даде възможност на геймърите да се наслаждават на любимите си игри дори на Android и iOS устройства със сравнително малкa графична производителност и без значение на това за каква платформа са предназначени гейм заглавията.

Концепцията за т.нар. "облачен гейминг" не е от вчера, а вече има и онлайн услуги (напр. OnLive), които я превъплъщават на практика, но вчера NVIDIA направи още една голяма крачка към реализацията й в по-достъпна форма. С други думи, NVIDIA най-после престана да говори за това как ще използва новите си Kepler-базирани графични ускорители в "облака" и представи комплексно решение за разпределени GPU изчисления, които ще се използват за визуализация и поточен пренос на гейминг съдържание през Интернет към компютърни устройства, които не притежават достатъчно графична мощ за пресъздаването им.

За изпълнението на тази задача NVIDIA е обединила усилията си с услугата за обалчен гейминг Gaikai, а инфраструктурата идва под формата на Cloud GPU клъстери, наречени GeForce Grid. Според графичния производител, GeForce Grid клъстерите ще осъществяват поточния пренос на съдържанието със забавяния не по-големи от 10 милисекунди, гарантирайки и бързо кодиране на видеопотока в реално време. Според официалната информация, предлаганата по такъв начин услуга на Gaikai ще бъде достъпна за телевизори, таблети смартфони, таботещи под управлението на Android и iOS.


NVIDIA праща игрите в облака с клъстера за разпределени GPU изчисления GeForce Grid

© PCWorld България, pcworld

Резюмирано накратко, най-важният аспект от приложението на Cloud системата NVIDIA GeForce Grid е в това, че всички сложни графични изчисления се изпълняват в "облака", а не на локалните устройства на потребителите, така че игрите ще могат да се използват на всякакви джаджи, без значение за каква платформа са предназначени първоначално – РС, Mac, PlayStation, Xbox или др. По време на официалното представяне е била проведена и демонстрация на GeForce Grid с облачен сървър, разположен на 16 километра от мястото на събитието, но гейм изживяването е било същото като при локално инсталирана игра, според впечатленията на колегите от The Verge.

NVIDIA GeForce Grid server density

Заедно с това представителите на Gaikai информират, че работят съвместно с NVIDIA и за създаването на допълнително съдържание за GeForce Grid. Специалистът (David Perry) от Gaikai например разкрил нов, непоказван досега шутър от първо лице (FPS), наречен Hawken, който бил демонстриран на таблет ASUS Transformer Prime. Пери играл срещу опонент, използващ телевизор LG Cinema TV, без да се налага употребата на какъвто и да било външен хардуер, ако не се смятат свързващите мрежови кабели.

Според наличната информация, освен с Gaikai, NVIDIA е сключила партньорски споразумения с още двама други доставчици на потокови игри - Ubitus и Playcast, а инициативата се подкрепя и от разработчици като Epic, Capcom и THQ.

NVIDIA GeForce Grid cluster data center

За съжаление, въпреки наличието на необходимите технологии и партньорства засега NVIDIA не съобщава кога евентуално можем да очакваме GeForce Grid системата за облачен гейминг в достъпен за по-широк кръг потребители вариант. Редно е да се отбележи също така, че въпреки незабележимото декларирано закъснение от страна на cloud сървърите, за безпроблемен гейминг ще е необходима много бърза и стабилна връзка с Интернет при клиентските устройства, както е и сега с използването на услуги от типа на OnLive. Това означава, че на този етап на технологично развитие облачният гейминг дори с NVIDIA GeForce Grid на своя страна ще е реално възможен само в големите градове (и то не във всички). По-масовото разпространение на концепцията обаче изглежда е само въпрос на време. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.