На хората, на които им се е случвало да висят под козирката на някой вход, докато чакат преминаването на някой пролетен порой, вероятно ще им е интересно да научат за новия вид таргетирана реклама на Google, която компанията може да внедри в бъдеще в своята Android платформа. И по-точно става въпрос за патентна заявка, която описва интелигентна система за рекламиране, която извежда на екрана на смартфона обяви, съобразени с условията на околната среда. Според Google тази идея е много перспективна, въпреки че засега компанията няма конкретни планове за внедряването на технологията в своята платформа.
Иначе самата система за реклама може да бъде използвана в мобилни апарати, снабдени с датчици, които могат да отчитат параметри като температура и влажност на въздуха, а също надморска височина, светлина и звук. Освен това Google предвижда дори използване на система за анализ на околните шумове (напр. при дъжд), така че разпознаването на заобикалящите условия да бъде максимално пълно и точно. На базата на тази събрана от датчиците информация смартфонът ще може да показва съобразени с времето реклами – например на палта, когато е студено, на чадъри, когато е мокро, на бански – когато сте на плажа и т.н. В съчетание със системите за установяване на место положението обявите ще могат да бъдат и още по-точни, като ви насочват например към най-близкия магазин за чадъри, когато вали, или към подходящо кафене с климатици - при жега.

© PCWorld България, pcworld
Звучи интересно, но не всички специалисти се впечатляват от идеята на Google и даже гледат на нея с подозрение. Според Гус (Gus Hosein) от компанията Privacy International например, интернет гигантът и без това събира достатъчно много информация за потребителите си. Според него, въвеждането на една такава система за реклама може само да увеличи полето за шпиониране и надничане в личния ни живот, като на практика превърне смартфоните ни в универсални шпиони.
Google обаче привежда една друга гледна точка, според която компанията подава патентни заявки винаги, когато получи добра идея от сътрудниците си. Това обаче не значи непременно, че тя ще бъде реализирана в някакъв момент в бъдещето, напротив, повечето такива идеи си остават завинаги само на хартия.