General Motors превръща задните прозорци на колата в развлекателна система

Проектът Windows of Opportunity на General Motors предлага нов поглед към забавленията и Интернет комуникациите в автомобилите на бъдещето, но не е просто концепция, а пълноценно работеща система, която може да бъде реализирана в съвсем скоро време.

По принцип идеята прозрачните прозоречни стъкла да се използват като сензорен дисплей не е от най-новите – още миналата година такива концептуални разработки показаха например компаниите Toyota и Samsung. Автомобилният производител General Motors (GM) обаче е доразвил тези идеи и то доста, като е провел и интересен експеримент в сътрудничество с израелската лаборатория FUTURE LAB към Академията по изкуство и дизайн на Бецалел (Bezalel Academy of Art and Design).
Става въпрос за проект, наречен Windows of Opportunity (WOO), който прехвърля концептуалните граници на досегашните разработки и теории, като всъщност предлага пълноценно и реално работеща автомобилна развлекателно-информационна система, използваща за основа задните прозорци на колата. Целта е ясна – да се сведат до минимум скучните моменти за возещите се на задните седалки деца или възрастни, които могат да се забавляват или обменят информация, съобщения и мултимедийно съдържание с Интернет или с останалите пътници.


За системата има дори вече готови софтуерни приложения, които дават необходимите инструменти за изпълнение на споменатите задачи. Те също са били обект на успешни демонстрации като списъкът от софтуер засега включва програми като Otto, Foofu, Spindow и Pond. Otto например е забавна програма за деца, идваща под формата на забавен персонаж, който може да си взаимодейства с детето или с пейзажа зад прозореца – симбиоза между т.нар. подобрена реалност (augmented reality) и тамагочи.


General Motors превръща задните прозорци на колата в развлекателна система

© PCWorld България, pcworld



General Motors превръща задните прозорци на колата в развлекателна система

© PCWorld България, pcworld


Приложението Foofu пък имитира запотено стъкло, като позволява върху него да се рисуват различни шедьоври, а Spindow дава възможност за връзка в реално време с потребителите на такива интерактивни прозорци по целия свят, позволявайки например да видите през прозореца същото, което виждат и те, пътувайки от другата страна на планетата. Интересно е и приложението Pond, което представлява система за комуникация с пасажерите в същия и в други автомобили на пътя.


И всичко това, според General Motors, демонстрира само малка част от потенциала на проекта WOO, с който компанията се надява да вдъхнови и другите автомобилни производители за създаването на нещо подобно. General Motors засега няма конкретни планове за комерсиалното реализиране на проекта, но фактът, че вече има реално работещ прототип, е индикатор, че появата на такива развлекателно-информационни системи в колите съвсем не е далеч. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.