Според проучване на Nvidia геймърите, играещи при такива честоти действително са по успешни. От компанията твърдят, че има зависимост между високите кадри и по-добрите kill/death (K/D) отношения. На графиката долу се вижда зависимостта между между FPS и K/D. Увеличението в успеваемостта между 60 и 180 FPS е е 90 на сто.

В статия, публикувана от Nvidia, се навлиза в детайли за разликите в кадровите честоти и честотите на опресняване на мониторите, за това как т.нар. гоустинг намалява при по-бързите панели и какъв е ефектът върху закъснението, на образа, достигащ до играча.
Един от изводите например е, че по високите кадри позволяват по-плавни анимации. За геймъра това означава по-малки "стъпки" между отделните кадри и по-лесно следене на целта.
Статията е доста интересно четиво, но все пак, приемайте всичко написано с лека доза критичност. Всичко написано, разбира се, е съвсем логично, но не трябва да забравяме и за търговския интерес на Nvidia. Все пак компанията продава видео чипове и печели от мониторите, използващи нейната технология G-Sync. Всичко в проучването е вярно, но всеки трябва да прецени колко кадъра са достатъчни за него.
Интересно е да се допълни, че през март ProSettings.net и BattleRoyaleSettings.com докладваха, че 99% от професионалните играчи на Fortnite, PUBG и Apex Legends използват монитори, поддържащи честои 144 и повече херца. 30 на сто пък са с 240 херцови.