В интервю пред BBC за новата си игра Death Stranding, Хидео Коджима спомена, че студиото Kojima Productions ще се пробва в правенето на филми. Идеята не е никак изненадваща - Коджима-сан е известен с кинематографичния си подход към игрите, а повечето му творби включват доста дълги междинни филмчета и кът сцени, достатъчни за повече от цял филм. Въпреки че между дизайна на игри и правенето на успешни филми има доста сериозна разлика, Коджима не изглежда притеснен: "Ако можеш да правиш едно нещо добре, значи можеш да правиш всичко добре", казва той.

Желанията на Коджима да се втурне в тази сфера на забавления станаха ясни още през 1998-а година с играта Metal Gear: Solid. Не само това заглавие беше първата 3D интерпретация на по-ранни MGS игри за 8-битови конзоли и компютри, но то впечатли публиката с визуалната си, подобна на филм, атмосфера, добрия саундтрак и драматичните диалози. Играта постави летвата доста високо в тези аспекти за всяко следващо AAA заглавие, а Коджима разчиташе на все по-дълги и кинематографични кътсцени в следващите игри от поредицата. Това пък раздели гейминг обществото на две - едната част беше впечатлена от качеството на продукцията, другата смяташе, че се жертва геймплей за наратив. Много критици зададоха въпроса: "Защо Коджима просто не прави филми?".

Ексцентричният гейм дизайнер беше уволнен от Konami през 2015-а година и основа свое студио. Това ентусиазира феновете, които очакваха геният на японеца да се развихри, когато корпоративната машина на Konami не следеше всеки негов ход. Първата игра, за която доста сме писали и около която се вдигна неимоверен шум, е Death Stranding. Все още нямаме ясен отговор дали Коджима се е справил добре, защото мнението на хората, които имаха възможност да играят играта предварително, е доста поляризирано. Всеки ще има възможност сам да реши, когато играта излезе официално - само след два дни - на 8-и ноември.