AI побеждава 99,8% от професионалистите на StarCraft II

AlphaStar на DeepMind се налага над хората, дори при заложени ограничения върху броя на действията, които извършва за минута
Платформите, базирани на изкуствен интелект (AI), на DeepMind се превърнаха в легенди със способността си да овладяват сложни игри като шах и Го, надхвърляйки възможностите на човешкия мозък чрез напреднали техники за машинно обучение. По-рано тази година беше представена нова версия на AI – AlphaStar - създадена за стратегическата игра в реално време StarCraft II. Не след дълго, тя затвърди традицията на DeepMind да кара хората да се замислят, след като победи някои от най-добрите играчи на StarCraft II в света.

В сряда, екипът на DeepMind публикува ново изследване в списание Nature, в което подробно описва докъде е стигнало развитието на AlphaStar. Хора, това определено е лоша новина за всички настоящи и изгряващи звезди на StarCraft II - AlphaStar вече е със статут на гросмайстор, което означава, че може да победи 99,8% от всички играчи в света!

Но защо изследователите биха изградили AI за нишова сфера като видеоигрите и на какво може да ни научи това за изкуствения интелект и машинното обучение? Нека да видим.

StarCraft II е стратегия за игра в реално време, при която играчите поемат контрол над една от трите раси в играта. Всяка от тях има уникални умения, а играчите трябва да контролират стотици единици, събрани в огромни армии, върху мащабна карта. Едновременно с това, те трябва да добиват и управляват ресурси за изграждането на въпросните единици, да атакуват враговете си и да защитават базите си. Играта позволява безброй стратегии и контра стратегии. С други думи, представете си го като невероятно сложна игра на камък-ножица-хартия.

Сложността и дълбочината на играта я прави важно предизвикателство за AI. Още повече, че в света на StarCraft II играчите не могат да видят какво прави опонентът им, както биха могли в една игра на шах или Го. В допълнение, проекциите на настолни игри ви дават време за почивка и обмисляне на стратегията, докато в StarCraft II действието се развива в реално време, така че след като играта започне, само победата или поражението може да спре часовника.

DeepMind изграждат AlphaStar чрез доста прост тренировъчен режим. Първо, AI наблюдава почти милион повторения на игрите на най-добрите човешки играчи, за да изучи техните стратегии и да имитира действият им. След това се изправя срещу други AI системи на DeepMind, за да научи кои стратегии действат най-добре. Тази техника е известна като "подсилващо обучение". Това тренира AI, за да разбере той, че победата е нещо добро, а загубата - не.

Същността на AlphaStar му дава редица предимства пред човешкия мозък. На първо място, той няма досадно физическо тяло, което ограничава възможностите му за реакция. За да бъде равностойна играта, екипът на DeepMind умишлено ограничава AlphaStar в броя действия, които може да изпълнява всяка минута.

Дори и "хуманизирайки" AI по този начин обаче, най-напредналата версия на AlphaStar (AlphaStar Final), все още побеждава всички свои опонентите, с които се сблъсква онлайн.

"Начинът на игра на AlphaStar е невероятно впечатляващ", коментира Дарио "TLO" Вюнш, професионален състезател на StarCraft II, и добавя: "Системата много умело оценява стратегическото си положение и знае точно кога да се ангажира с противника си и кога да отстъпи."

Унищожаването на човешката опозиция, макар и само във видеоигра, навява спомени за сюжети като този в поредицата Терминатор, които определено са малко стряскащи. Всъщност обаче екипът на DeepMind разработва платформи като AlphaStar за подобряване на реално съществуващи системи. За изследователите овладяването на сложна стратегия за игра в реално време като StarCraft II е една от първите стъпки за генериране на по-добър и безопасен AI за приложения в самоуправляващите се автомобили и роботиката.
още по темата

AI на Google вече разпознава миризми

Алгоритмите на компанията могат да идентифицират различни аромати на база на молекулярните структури
25.10.2019 / 12:53

Най-големият в света чип е с размер на клавиатура

Не, няма да можете да подкарате игри на него, но той загатва колко са широки границите на специализирания хардуер
11.09.2019 / 04:40

IFA 2019: Motorola One Zoom вече е на пазара

Новият смартфон предлага четворна камера и дизайн от стъкло
09.09.2019 / 02:37
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.