Apple Arcade – първи впечатления

Apple Arcade е привидно опитът на Ябълката да разреши дългогодишен проблем налегнал екосистемата им от игри и приложения
На 19-ти септември Apple пуснаха поредната актуализация на мобилната си операционна система, този път с номер 13. Но iOS 13 сама по себе си не беше най-интересното и значимото. Безспорно коронната новост се казва Apple Arcade. Услуга, базирана на месечен абонамент, Apple Arcade е привидно опитът на Ябълката да разреши дългогодишен проблем налегнал екосистемата им от игри и приложения – липсата на какъвто и да е реален контрол на качеството.

За 11-те си години App Store се напълни с почти 2 милиона игри, като всеки ден разработчиците пускат около 15 хиляди нови заглавия за удобрение. В резултат, дигиталният магазин на Apple се напълни с нискокачествена продукция, а това, което "става" е натъпкано с микротранзакции, таймери, луутбоксове и сякаш безкрайни, безспирни, вечно-тормозещи реклами. И в случая, дори няма да повдигаме въпроса за пресяването на плявата и как се откриват качествените заглавия на фона на океана от нови заглавия. С други думи, Apple Arcade поставя началото на отдавна чакана нова епоха за App Store. Но нека навлезем в детайлите...



След като ъпдейтнете към iOS 13, отваряйки App Store, ще забележите новата секция Arcade. Достъпът до игрите там се получава след активирането на едномесечен безплатен пробен период, а след това абонаментът ще ви струва 10 лева на месец (включва Family Sharing). Докато имате активен абонамент, ще можете да играете всяко заглавие в Arcade секцията. Към този момент налични са точно 71 игри, но обещанията са, че всяка седмица (вероятно, всеки четвъртък) ще получаваме нови и до края на годината списъкът ще набъбне до около 160 заглавия.


Apple Arcade – първи впечатления


Дори на пръв поглед, разнообразието и качеството са очевидни. Всяка една от тези игри, ако се предлагаше самостоятелно в App Store би била платена и на цена между 5 и 20 лева. Заглавията са интересен микс от игри на големи студия, инди разработчици и наложили се сред мобилния гейминг играчи; тоест, сред дебютната селекция, случайности няма. Всички игри изглеждат великолепно и дори Frogger in Toy Town, макар да дава вид на добре претоплена манджа е повече от това, което изглежда, след като му отделите достатъчно време. Правена е от Q-Games, японското студио отговорно за PixelJunk игрите и дава много ясна представа за цялата Arcade секция – красива на пръв поглед, но с голяма дълбочина, ако отделите времето.


Apple Arcade – първи впечатления


От Snowman (студиото зад Alto’s Adventure и Alto's Odyssey), можете да играете Where Cards Fall, пъзел игра с доста интересна концепция. Също страхотна, е The Enchanted World на босненското студио AI Interactive, която дава нов поглед към акведукт-пъзел механиката.


Apple Arcade – първи впечатления


Но в Apple Arcade освен пъзели, ще откриете и доста по-дълбоки игри. Веднага трябва да споменем Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm – продължението правено 5 години, което доста стриктно се придържа към Zelda игрите и в частност Breath of the Wild. В тази игра и 3 часа да прекарате, ще сте видяли само фрагмент от цялото й съдържание.


Apple Arcade – първи впечатления


Обезателно обърнете внимание на тактическата походова игра Overland; пост-апокалиптичният й свят прави доста комфортен преход от РС на iOS. Друга тактическа походова игра е Spaceland, която не спира да разгръща потенциала си, дори 2 часа напред в кампанията. Силно инспирирана е от Alien, Starship Troopers и XCOM, така че ако си падате по жанра, задължително я тествайте.


Apple Arcade – първи впечатления


Ако сте като нас и сте влюбени в Monument Valley игрите, британците от usTwo са готови със следващият си проект – Assemble With Care. В нея трябва да разглобявате, поправяте и след това сглобявате разни джунджурии, като стар уолкмен, фотоапарат, портативна гейм конзола, счупена стара фигурка, часовник и прочее. Играта увлича страшно много, но за съжаление, можете да я превъртите за по-малко от два часа.



Както споменахме и по-горе, някои от големите играчи, също взимат участие в дебютната селекция на Apple Arcade. Sega се включват със Sonic Racing, както и нова игра от ChuChu Rocket вселената, наречена ChuChu Rocket Universe. Capcom присъстват с Shantae and the Seven Sirens и Shinsekai: Into the Depths. А в следващите седмици, от Bandai Namco ще видим мултиплейър-ориентираната Pac-Man Party Royale. Devolver Digital имат Exit the Gungeon (спиноф на популярният шутер Enter the Gungeon) и шантавата Cricket Through the Ages.



Annapurna Interactive продуцират новата игра на шведите от Simogo (Bumpy Road, Beat Sneak Bandit, Year Walk, Device 6, The Sailor's Dream) – музикалната Sayonara Wild Hearts, както и мистериозната адвенчър игра The Pathless. The Pathless е втората игра на Giant Squid (първата е Abzu), студиото водено от Мат Нава (Matt Nava), бившият арт директор на Journey.



Много приятна изненада за феновете на tower defense жанра, ще е Don't Bug Me – сай-фай с оригинален и доста интересен поглед към този тип игри.


Apple Arcade – първи впечатления


Трудно ще е да се изведат отделни примери за най-доброто в Apple Arcade, тъй като откровени разочарования няма. Е, може би единствено Rayman Mini, който прекалено стриктно и безопасно се придържа към първото издание на новото поколение Rayman игри Rayman Jungle Run (от 2012-та година).


Apple Arcade – първи впечатления


Въпросът е вие какво играете и харесвате. Със сигурност ще имаме по-подробен и по-конкретен материал за игрите на Arcade, но на този етап, спокойно можем да кажем, че новата услуга на Apple има бъдеще. Разбира се, очакваме, че с набъбването на каталога, месечния абонамент ще се повиши. Също както очакваме, че редица от игрите в Arcade няма да останат ексклузивни за iOS (макар от Apple многократно да са заявявали, че запазват "смартфон ексклузивност", което означава, че могат да се появят на РС и конзоли, но не и на Android). Не на последно място, интересно ще е да видим с натрупването на заглавията, как и дали ще се адресира проблема с откриваемостта. При всички положения обаче, Arcade едновременно ни връща към идеята за подбрани, качествени заглавия и ни представя бъдеще на абонаментните услуги, жертвайки няколко лева на месец срещу рекламите, луутбоксовете, микротранзакциите, таймерите и прочее досади тровещи съвременния мобилен гейминг.


Apple Arcade – първи впечатления

още по темата

8 от най-добрите игри в Apple Arcade

Ако все още не сте разбрали какво е Apple Arcade, нека напомним, че става въпрос за абонаментна услуга...
26.10.2019 / 10:47

iOS 13 затвърждава тенденцията за високи нива на актуализирани iPhone

Само за месец 55% от апаратите, пуснати на пазара в последната една година, са с най-новата версия на мобилната оперционна система на Apple
17.10.2019 / 01:53

Нов ъпдейт ще разреши проблемите с батерията и Siri в iOS 13

Apple бърза да се справи с бъговете в iOS дни след излизането на новите модели iPhone
30.09.2019 / 03:46

Услуга на Google ще позволи пестене от платен мобилен софтуер

Pay Pass предлага абонаментен достъп до стотици игри и приложения... засега обаче само в САЩ
25.09.2019 / 08:27
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.