Играч похарчи 110 000 лева в Runescape

Бизнес моделът на модерните игри е тотално сбъркан
В света на култовото 18-годишно RPG Runescape се случва нещо нередно. Критиките на феновете по повод микротранзакциите се канализираха, след като доклад във Великобритания показа, че играч е покарчил над 50 000 паунда (110 000 лева) във виртуалното забавление.
Цялата сага започна още през 2012-а година, когато се появи ъпдейтът Squeal of Forture, който позволи на играчите да въртят колело на съдбата, от което можеха да спечелят брони, пари или точки опит. 10 завъртания на въпросното колело струваха 4,99 долара, а 200 (плюс 250 бонус) - 99,99 долара. "Това беше посрещнато доста негативно в началото", споделя дългогодишен играч на Runescape. "Първоначално златото и точките опит просто не си заслужаваха парите, но играчите бяха притеснени за бъдещето".

Squeal of Forture беше заменено по- късно от Treasure Hunter - който даде на играчите възможност да отварят сандъци със случайни награди в тях. Освен това по-късно се появи и абонаментна услуга за 10,99 долара, която отключваше допълнителни куестове, скилове и мини-игри. Компанията, която стои зад играта - Jagex, в началото на миналата година заяви, че една трета от приходите и са генерирани от 10% играчи, ползващи микротранзакции.

През април 2018-а Jagex обяви най-големите приходи в историята си в размер на 115 милиона долара. Шефът на компанията описа постижението като "четвърта поредна година на растеж". Всичко това е просто илюстрация на един много фундаментален проблем в гейминг средите - моделът Pay-to-Win.

Играч похарчи 110 000 лева в Runescape

още по темата

Call of Duty: Mobile ще се появи на 1-и октомври

Играта ще е free-to-play и ще се появи в страни с Google Play и App Store
19.09.2019 / 12:04

Ретро игрите вече няма да са размазани на чиповете Intel Ice Lake

Нов графичен драйвър поддържа цифрово мащабиране на игри с ниска резолюция
11.09.2019 / 01:05
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.