Ретро игрите вече няма да са размазани на чиповете Intel Ice Lake

Нов графичен драйвър поддържа цифрово мащабиране на игри с ниска резолюция
Наскоро Intel публикува бета версия на драйвър за графичната подсистема на своите мобилни Core чипове от десето поколение, базирани на архитектурата Ice Lake. В него е добавена функция, наречена Retro Scaling за цифрово мащабиране на стари игри с ниска разделителна способност.

Геймърите вече са свикнални размитата визия на ретро заглавията, когато те биват подкарани на съвременен компютър. С новата функция обаче техните визии се очаква да бъдат подобрени значително. С новия драйвър е добавена съответната опция в Intel Graphics Command Center.

Достъпни са два варианта мащабиране – целочислено мащабиране (опция се казва Fixed Width) и интерполация по съседни елементи (Scaled Width). От компанията отбелязват, че при използване на първия изображението ще е най-ясно, но е възможно картината да излиза извън пределите на екрана при несъвпадение между неговото съотношение на страните с тези на картината, подавана от играта. При втория вариант няма такъв проблем, но са възможни изкривявания.

Ретро игрите вече няма да са размазани на чиповете Intel Ice Lake

Т.нар. целочислено мащабиране (integer scaling) е техника, която просто умножава размера на пикселите с определено цяло число, така картината да запълни модерните екрани с висока резолюция. При интерполацията по съседни елементи цветовите стойности на пикселите се взимат от тези на най-близките такива преди започване на мащабирането. По този начин се избягва замазването на графиката старите пикселизирани игри.

Не очаквайте подобни ъпдейти за по-старите чипове на Intel. По-рано от там побързаха да се оправдаят, че по-старите версии на графичната подсистема нямало как да поддържат технологията. Подобна функцция е налице и при видеокартите на Nvidia и тя пак е ограничена само за най-новите продукти, базирани на архитектурата Turing. AMD засега не е обявила такава функция.


още по темата

Играч похарчи 110 000 лева в Runescape

Бизнес моделът на модерните игри е тотално сбъркан
19.09.2019 / 10:51

Невронна мрежа подобрява графиката на Doom

Дали изкуственият интелект може да се използва за опресняване на класически заглавия?
12.12.2018 / 12:50

В Япония ретро PC игрите вървят по 13 000 долара

Инди серията Tohou Project се появява за пръв път през 1996-а година
28.11.2018 / 11:54
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.