Първи поглед към Stadia: Облачният гейминг е впечатляващ, но Google демонстрира с неправилни игри

Колега от американския PC Wolrd е имал възможността да поиграе, използвайки новата гейм услуга на Google – Stadia по време на изложението PAX West, което се проведе миналия уикенд в Сиатъл, САЩ. Услугата стартира от началото на 2020 г. в 14 страни, сред които не е България. Затова вероятно още известно време ще трябва да предаваме впечатленията на други хора

Редно е да се отбележи и че това е предварителен поглед към Stadia, проведен в контролирана среда. Както посочва самият Хейдън Дингман, гейм репортер в PC World, оценки ще могат да се дават едва когато Stadia бъде изпробвана в публични мрежи и по възможнoст различни такива.

Мнението му накратко е: Stadia работи по-добре от очакваното, но и по-зле, отколкото би му се искало.

Нож с две остриета

Google има какво да доказва. От обявяването на облачната услугата по време на изложението GDC 2019 през март, Google демонстрира възможностите ѝ, използвайки чувствителни по отношение на латентността заглавия като шуутъри и бойни игри. Посетителите на PAX са имали възможността поиграят Mortal Kombat 11 и Doom Eternal, които са работели през изкуствено ограничена връзка до 25 мегабита. Това повече от минималните 10 мегабита, изисквани от услугата за 1080p резолюция. Според представители на компанията обаче въпросните 25 мегабита са препоръчителни за стабилно изживяване при тази разолюция.

Първи поглед към Stadia: Облачният гейминг е впечатляващ, но Google демонстрира с неправилни игри

И двете игри са напълно играеми, отбелязва Дингман. Той споделя, че изиграл един мач в със Scorpion срещу Sub-Zero в Mortal Kombat 11, където е победил, след което е унищожил известно количество демони в Doom Eternal.

Ако не разполагате с никакъв геймърски хардуер и не планирате да си купувате такъв, то Stadia вероятно ще е удачен вариант. Разбира се, тук са налице много променливи, касаещи стабилността на домашната връзка, дали става дума за игра по кабел или безжична мрежа, колко далеч е центърът за данни и т.н.

В статията Хейдън Дингман сравнява впечатленията си от теста на Stadia с тези от вече несъществуващата OnLive. Той обяснява, че преди десетина години не разполагал с компютър, за да играе The Witcher и затова се е възползвал от облачната услуга. Просъществувала между 2003 и 2015 г. Тази игра обаче далеч не изисква бързи движения и точен тайминг, нито екшънът е особено централна част от геймплея.

Характеристики като горните правят The Witcher идеален кандидат за стрийминг. Хейдън описва и Doom и Mortal Kombat в стадия като играеми, но и много далеч от идеала. Впечатленията му от втората включват много пропуснати комбота и блокове. Бойните игри изискват точност на командите, като често бутони трябва да се натискат при едва ли не точно определени кадри. Отбелязва се осезаема липса на прецизност, която човек очаква от локална машина.

Първи поглед към Stadia: Облачният гейминг е впечатляващ, но Google демонстрира с неправилни игри

Doom Eternal се е оказал дори по-труден за репортера от PCW, тъй като се е играело със Stadia геймпад. За разлика от останалите подобни продукти, тук контролерът е директно свързан с мрежата, без сигналът от него да минава през клиентско устройство. Въпреки това изживяването е описано като непрецизно и изикващо от човек да взема предвид лекото закъснение.

Като особено очевиден пример се дава място в играта, където играчът трябва да направи серия от прецизни скокове по платформи, без да падне в пропастта под тях. Хейдън споделя, че те са се оказали особено изнервящи и съпроводени с редица пропадания.

Заключение

Впечатленията на колегата са леко разочароващи, но не трябва да забравяме, че става дума за публична демонстрация в рамките на изложение. Налице са прекалено много променливи, които могат да окажат влияние на преживяването.

Първи поглед към Stadia: Облачният гейминг е впечатляващ, но Google демонстрира с неправилни игри

По време на предишни подобни демонстрации Google използваше играта Assassin’s Creed: Odyssey, която по всичко личи, че е по-подходяща за описаните горе условия. При нея стрийминг услугата оставя стабилно впечатление, споделя Хейдън.

Ще е интересно да видим какви ще са реакциите през ноември, когато услугата ще стане достъпна за тестване сред потребителите за закупилите Founders Edition пакет за 130 долара. Той включва Chromecast Ultra, контролер и тримесечен абонамент за Stadia Pro. Прочетете повече по темета тук.
още по темата

Услуга на Google ще позволи пестене от платен мобилен софтуер

Pay Pass предлага абонаментен достъп до стотици игри и приложения... засега обаче само в САЩ
25.09.2019 / 08:27

Apple Arcade – първи впечатления

Apple Arcade е привидно опитът на Ябълката да разреши дългогодишен проблем налегнал екосистемата им от игри и приложения
23.09.2019 / 05:16

Call of Duty: Mobile ще се появи на 1-и октомври

Играта ще е free-to-play и ще се появи в страни с Google Play и App Store
19.09.2019 / 12:04
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.