Днес над 50% от населението на планетата играе игри под някаква форма, а индустрията се оценява на 152 милиарда долара. През последните години обаче видеоигрите еволюираха от прост начин за забавление вкъщи до сложни социални платформи и общества. Разбира се, не висчко е негативно - много играчи са получили позитивни емоции от тези платформи - 30% съобщават, че са се почувствали част от общност, а 13% са открили партньорите в живота си чрез онлайн игри.
За съжаление, както повечето онлайн платформи, онлайн геймингът е много удобен инструмент за психически тормоз. 44% от анкетираните казват, че са били залашвани с физическо насилие, а 34% са били следени. Проблемът добре се илюстрира от следващата инфографика, която показва най-популярните към момента игри и процентите на тормоз на фенбазата.

© Statista
Dota 2 и CS са на върха, което не е особено изненадващо - мачовете в тези игри могат да станат доста разгорещени. По-интересното е, че дори в игра като Minecraft тормозът е на лице и макар тя да е на дъното на класацията, 52% са доста сериозен резултат.