Реалистична светлина променя до неузнаваемост Minecraft

Minecraft може да бъде красив
Minecraft далеч не е от най-интензивните в графично отношение игри. Въпреки, че кубичната ѝ стилистика носи своя чар, тя не би попаднала в класация на най-красивите и бомбастични заглавия. Това обаче може да се промени

Наскоро публикувано видео показва колко красива би могла да е Minecraft с малко помощ от добиващото все по-голяма популярност трасиране на светлинни лъчи. Дори ако не сте фенове на играта си заслужава да хвърлите един поглед.

Опреснената графика е постигата благодарение на мод, наречен SEUS (Sonic Ether’s Unbelievable Shaders), работещ в комбинация с други две графични модификации за Minecraft – OptiFine или GLSL Shaders Mod.


Интересно е да се допълни, че SEUS използва техника наречена path tracing, а не по-популярната ray tracing. Във втория случай енджинът на играта проследява лъчи, изпращани от виртуалната камера до срещата им с обект. След това от там се проследяват нови лъчи до всеки от светлинните източници в дадената сцена и се изчислява осветеността в точката, където те се събират.

При т.нар. path tracing вместо един лъч се проследяват множество такива (десетки, стотици или дори хиляди) за всеки пиксел от картината. Когато лъчите достигнат до повърхност, не се проследяват само тези, отразяващи се директно към светлинните източници, като в горния случай, а се изчисляват последователните им отражения от различните обекти до достигане до светлинния източник (или до изчерпване на предварително заложения лимит на броя на отражения). След това енджинът изчислява количеството пренесена светлина до конкретния пиксел, като това включва и цветната информация, събрана от повърхностите по пътя на лъчите.

При ray tracing някои ефекти трябва да бъдат симулирани. Очевидно е, че path tracing изисква повече изчислителна мощ и затова графичната опростеност на Minecraft всъщност е добре дошла в този случай.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.