NVIDIA: Геймърите, играещи при 144 кадъра в секунда са по-успешни от тези с 60

Настоящият "стандарт" за плавен геймплей може да ви ограничава
Човешките очи може да не виждат разлика между, да кажем 60 и 120 кадъра в секунда, но всеки що-годе опитен геймър ще се съгласи, че тук нещата опират по-скоро до усещане. Сега, от NVDIA публикуваха интересно проучване, търсейки отговор на въпроса доколко по-високите кадри (и честоти на опресняване на мониторите) носят предимства на играчите.

Разбира се, не трябва да забравяме, че данните са от компания, която има интерес от това да си купувате по-скъп хардуер, способен да осигури въпросните високи кадри...

За проучването от NVIDIA са използвали над милион единици информация, събрани анонимно чрез GeForce Experience. Обърнато е внимание на две популярни игри – Playerunknown’s battlegrounds (PUBG) и Fortnite. Резултатите би трябвало да за са валидни и за други екшън заглавия като Apex Legends или Quake Champions.

Изследователите са обърнали внимание на отношението между постигнатите от играчите количества убийства и броя техни смърти, както на времето, отделено за игра. Елиминирайки влиянието на втория фактор е обърнато внимание на влиянието на графичния хардуер и честотата на опресняване на монитора.

Ето какви са резултатите:

NVIDIA: Геймърите, играещи при 144 кадъра в секунда са по-успешни от тези с 60


NVIDIA: Геймърите, играещи при 144 кадъра в секунда са по-успешни от тези с 60

По-добрият хардуер дава повече кадри, което пък подобрява споменатото по-горе отношение.

NVIDIA: Геймърите, играещи при 144 кадъра в секунда са по-успешни от тези с 60

Причината за по-доброто представяне на геймърите, играещи при по-всоки кадри/честоти на опресняване е проста. На горната схема е показано какво се случва при подадена команда през мишката или клавиатурата. При първите две обикновено закъснението на "сигнала" е минимално. Останалите четири клетки вече зависят хардуера на компютъра.

По-високият брой кадри означава по-малко закъснение между командата и резултата на екрана. Човешкото око може да не вижда отделни изображения при 60 кадъра в секунда да кажем, но закъснението в случая може да достигне 16,7 милисекунди. Това е времето между два отделни кадъра (получава се при разделяне на 1 секунда на 60 кадъра). При 144 кадъра "паузата" между отделните изображение е 7 милисекунди. Именно тази разлика е нещото, което е по-скоро в сферата на усета.

Професионалните геймъри добре знаят това и поради тази причина играят при минимални графични датайли, за да изстискат от машините си максимален брой кадри.
още по темата

Google представи облачна геймърска услуга

Компанията ще конкурира Microsoft и Sony със своя нов проект – Stadia
20.03.2019 / 12:28

10 игри за Playstation 4, които трябва да изиграете

Нашата класация за най-качествените ексклузивни заглавия за конзолата на Sony
07.03.2019 / 02:26

Гейминг лечение на пост-февруарска депресия

Съвети към дамите как да се утешат, ако принцът си е отишъл заедно с трите дамаджани вино след 14-и февруари
26.02.2019 / 02:57

Как да активираме FreeSync с новите драйвъри GeForce 417.71 на NVIDIA

Възможни са обаче проблеми с несертифицирани екрани
16.01.2019 / 01:45
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.