Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Кратък обзор след 10 часа, прекарани с отвореното демо на предстоящата пуцалка
Планирах да започна това превю с праведен гняв, насочен към BioWare и ME: Andromeda, като хардкор фен на трилогията, но този хейт няма да се състои. Andromeda отдавна е погребана, а никой не рецитира епитафия на лобното и място. Ударът, който BioWare пое след това фиаско беше достатъчен сам по себе си, нека да не будим мъртвите.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Anthem от друга страна, беше заглавието, по което се работеше от години, дори по времето, когато бъговете на ME: Andromeda причиняваха косескубане сред гейминг обществото. Ето защо е по-важно да преценим струвало ли си е чакането и въпросните ценни косми, с които геймърите се разделиха поради множество случайни завъртания на колелото на Дарма.

Какво е Anthem?

Най-лесният за мен отговор на този въпрос би бил: Warframe среща Destiny. За хората, които не са играли тези две игри, обаче са необходими повече уточнения. Anthem е описана като кооперативна мултиплейър екшън ролева игра - доста дълго и тромаво.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Какво стои зад това описание - на практика стартирате различни мисии от централната стартова точка в играта Fort Tarsis като наемници на свободна практика, управлявате подобен на mech боен робот/екзоскелет, наречен Javelin и се изправяте заедно с още трима играчи в битка срещу враждебния свят. Перспективата е от трето лице, битките са екшън ориентирани - независимо дали ще изберете далекобойни оръжия или близък бой, а RPG елемента е изпълнен с вдигане на нива, отключване на допълнителни слотове по костюма, достъп до по-висок левъл екипировка, нови умения и т.н.

Как изглежда?

Когато една игра излиза през 2019-а, очакванията са доста високи, особено с оглед на графичното изпълнение и в подобен тип игри, за които то не е без значение. Няма как да не направя паралел с ME: Andromeda, защото енджинът на Anthem е абсолютно идентичен - Frostbite 3. Това не е непременно само негатив - Frostbite 3 дава възможност за рендване на поразителни светове, както видяхме от Andromeda, но също така е проблемен, когато трябва да бъдат възпроизвеждани... най-просто казано - хора.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Играта е доста добре оптимизирана - на скромната ми вече карта GTX1060 6G тя пожела да тръгне на High графични настройки и макар в Tarsis това да причиняваше определени спадове в кадрите за секунда, по време на мисиите нямаше проблем. Още повече след няколко ръчни настройки, включващи светлинните ефекти и anti-aliasing-а. За съжаление, проблемите от ME: Andromeda с предстаянето на NPC персонажите присъстват и тук. Мимиките, жестовете и като цяло външният вид на хората в Anthem са далеч от желаното. Очите стоят изкуствено в очните ябълки - сякаш има разстояние между тези два обекта, а устите са източник на "вътрешна" светлина, която прозира през зъбите.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Абстрахирайки се от тези "малки" проблемчета, външният свят е доста жив, цветен и убедителен. В демото той напомня на планетата Havarl от Andromeda, която беше по мое мнение най-интересна и жива като сцена за действие. Тварите, с които се сблъсквате, са предимно от фракцията Dominion - хуманоиди с имперската идея да подчинят останалата част от човечеството. Фауната предлага също интересни врагове - впечатление правят подобните на птеродактили създания, а една от мисиите включва битка с арахноиди и тяхната царица.

Забавно ли е да се играе?

Когато минеш през всички бъгове в сървърите на EA и най-накрая успееш да пуснеш демото, предполагам - да. Имах възможност да изпълня всички задачки, предлагани в отвореното демо - една от които включваше набавянето на специален артефакт и активирането му, а друга - въпросната битка с царицата на паяците. Битките са заели много от ME: Andromeda, което в този случай е положително нещо - това беше най-добрия аспект на тази печална игра. Всичко се случва доста органично, на бързи обороти, а летенето и маневрирането из каньоните на този чужд свят определено носи удовлетворение.

Цялата система от различни оръжия, модификации, заедно с крафтинг възможностите, не е изненадваща, но няма как да кажа дали е успешна от малкото, което предлагаше демото в тази област. Самите Javelin костюми са няколко основни класа, всеки с различни предимства и недостатъци - аз изпробвах Ranger - които е средният клас - добър по-малко във всичко, както и Interceptor, който е доста чуплив, но много бърз и предназначен за близък бой. Съществува и Colossus - типичният силно брониран танк, както и Storm - който използва "силата на природните стихии", за да неутрализира враговете.

В Anthem се набляга на кооперативната игра - BioWare насърчават играчите или дори ги принуждават да действат заедно. Това се случва с различни пъзели, които е трудно или невъзможно да бъдат решени единично, с битки тип "сам човек е жив труп" и други подобни елементи, което предполага е логично решение, с оглед на жанра и това, което Anthem се опитва да бъде.

Anthem не е Mass Effect!

За да изчистя съмненията и да предпазя всички от вас от евентуални разочарования, трябва да поговоря за това. Въпреки очевидните прилики - визуално или дори като механика, Anthem не е заглавие от Mass Effect вселената и при него липсва основната характерна черта на поредицата - историята. Не казвам, че Anthem е изцяло лишен от такава, по-скоро тя е там, за да бъде обяснен конфликта и да бъде оправдан боя. Поне от демото останах с такива впечатления. Което също не е лошо, ако нямате грешни очаквания - не се подготвяйте за романтични или особено дълбоки отношения със симпатичния механик или лудия учен, или... схващате картинката.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

И колкото и да ме боли да го осъзная, може би времето на подобни story-driven игри вече е безвъзвратно отминало - поне за масите. Хората нямат времето, търпението и вниманието да отделят по 100+ часа за сингъл игра. Изключения разбира се има, но те потвърждават правилото - пример са многобройните Battle Royale игри, кооперативните пуцалки и MOBA, както и липсата на AAA заглавия с добра история. Повечето геймъри искат точно това - бърз и динамичен бой, мисии за 15-20 минути и не особено дълги и сложни диалози. Кой има 15 часа за изпълняване на мисии за лоялност и развиване на романтични отношения с NPC?

Вместо заключение

След горните драматични и малко носталгични абзаци, трябва да сумирам впечатленията си от демото на Anthem и да дам съвет към вас дали трябва да направите BioWare малко по-богати, като си купите въпросното заглавие. А това, честно казано, ми е много трудно. Ако трябва да убиете половин час в бърза битка с приятели, съществуват доста Free-to-play заглавия, включително споменатата в началото Warframe. Има също така Destiny и Overwatch, които са доста напред с материала и на Bio ще им бъде трудно да изпъкнат с продукта си. За останалите, които искат да се потопят по-дълбоко, съществуват класиките ME 1,2,3 и Dragon Age поредицата, както и надеждата един ден да се появи достойно продължение, което да изтрие срама, причинен от Andromeda. Anthem обаче надали ще бъде точно това заглавие.
още по темата

Ирландски сайт предлага предварителна поръчка за Dragon Age 4

GameStop публикува и датата, на която се очаква да излезе четвъртата част на популярната поредица
08.04.2019 / 02:15

Anthem получава поддръжка на DLSS с последния си пач

Според BioWare това ще вдигне производителността с до 40%
27.03.2019 / 04:31

Русия се оказа трета в света по зрители на киберспортове

Страната е и на четвърто място по е-спорт енсутиасти
15.02.2019 / 08:30

Microsoft Studios умря, да живее Xbox Game Studios!

Xbox разширява своя списък от вътрешни студиа в отговор на сериозните критики, свързани с липсата на ексклузивни игри
06.02.2019 / 12:58
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.