Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Кратък обзор след 10 часа, прекарани с отвореното демо на предстоящата пуцалка
Планирах да започна това превю с праведен гняв, насочен към BioWare и ME: Andromeda, като хардкор фен на трилогията, но този хейт няма да се състои. Andromeda отдавна е погребана, а никой не рецитира епитафия на лобното и място. Ударът, който BioWare пое след това фиаско беше достатъчен сам по себе си, нека да не будим мъртвите.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Anthem от друга страна, беше заглавието, по което се работеше от години, дори по времето, когато бъговете на ME: Andromeda причиняваха косескубане сред гейминг обществото. Ето защо е по-важно да преценим струвало ли си е чакането и въпросните ценни косми, с които геймърите се разделиха поради множество случайни завъртания на колелото на Дарма.

Какво е Anthem?

Най-лесният за мен отговор на този въпрос би бил: Warframe среща Destiny. За хората, които не са играли тези две игри, обаче са необходими повече уточнения. Anthem е описана като кооперативна мултиплейър екшън ролева игра - доста дълго и тромаво.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Какво стои зад това описание - на практика стартирате различни мисии от централната стартова точка в играта Fort Tarsis като наемници на свободна практика, управлявате подобен на mech боен робот/екзоскелет, наречен Javelin и се изправяте заедно с още трима играчи в битка срещу враждебния свят. Перспективата е от трето лице, битките са екшън ориентирани - независимо дали ще изберете далекобойни оръжия или близък бой, а RPG елемента е изпълнен с вдигане на нива, отключване на допълнителни слотове по костюма, достъп до по-висок левъл екипировка, нови умения и т.н.

Как изглежда?

Когато една игра излиза през 2019-а, очакванията са доста високи, особено с оглед на графичното изпълнение и в подобен тип игри, за които то не е без значение. Няма как да не направя паралел с ME: Andromeda, защото енджинът на Anthem е абсолютно идентичен - Frostbite 3. Това не е непременно само негатив - Frostbite 3 дава възможност за рендване на поразителни светове, както видяхме от Andromeda, но също така е проблемен, когато трябва да бъдат възпроизвеждани... най-просто казано - хора.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Играта е доста добре оптимизирана - на скромната ми вече карта GTX1060 6G тя пожела да тръгне на High графични настройки и макар в Tarsis това да причиняваше определени спадове в кадрите за секунда, по време на мисиите нямаше проблем. Още повече след няколко ръчни настройки, включващи светлинните ефекти и anti-aliasing-а. За съжаление, проблемите от ME: Andromeda с предстаянето на NPC персонажите присъстват и тук. Мимиките, жестовете и като цяло външният вид на хората в Anthem са далеч от желаното. Очите стоят изкуствено в очните ябълки - сякаш има разстояние между тези два обекта, а устите са източник на "вътрешна" светлина, която прозира през зъбите.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

Абстрахирайки се от тези "малки" проблемчета, външният свят е доста жив, цветен и убедителен. В демото той напомня на планетата Havarl от Andromeda, която беше по мое мнение най-интересна и жива като сцена за действие. Тварите, с които се сблъсквате, са предимно от фракцията Dominion - хуманоиди с имперската идея да подчинят останалата част от човечеството. Фауната предлага също интересни врагове - впечатление правят подобните на птеродактили създания, а една от мисиите включва битка с арахноиди и тяхната царица.

Забавно ли е да се играе?

Когато минеш през всички бъгове в сървърите на EA и най-накрая успееш да пуснеш демото, предполагам - да. Имах възможност да изпълня всички задачки, предлагани в отвореното демо - една от които включваше набавянето на специален артефакт и активирането му, а друга - въпросната битка с царицата на паяците. Битките са заели много от ME: Andromeda, което в този случай е положително нещо - това беше най-добрия аспект на тази печална игра. Всичко се случва доста органично, на бързи обороти, а летенето и маневрирането из каньоните на този чужд свят определено носи удовлетворение.

Цялата система от различни оръжия, модификации, заедно с крафтинг възможностите, не е изненадваща, но няма как да кажа дали е успешна от малкото, което предлагаше демото в тази област. Самите Javelin костюми са няколко основни класа, всеки с различни предимства и недостатъци - аз изпробвах Ranger - които е средният клас - добър по-малко във всичко, както и Interceptor, който е доста чуплив, но много бърз и предназначен за близък бой. Съществува и Colossus - типичният силно брониран танк, както и Storm - който използва "силата на природните стихии", за да неутрализира враговете.

В Anthem се набляга на кооперативната игра - BioWare насърчават играчите или дори ги принуждават да действат заедно. Това се случва с различни пъзели, които е трудно или невъзможно да бъдат решени единично, с битки тип "сам човек е жив труп" и други подобни елементи, което предполага е логично решение, с оглед на жанра и това, което Anthem се опитва да бъде.

Anthem не е Mass Effect!

За да изчистя съмненията и да предпазя всички от вас от евентуални разочарования, трябва да поговоря за това. Въпреки очевидните прилики - визуално или дори като механика, Anthem не е заглавие от Mass Effect вселената и при него липсва основната характерна черта на поредицата - историята. Не казвам, че Anthem е изцяло лишен от такава, по-скоро тя е там, за да бъде обяснен конфликта и да бъде оправдан боя. Поне от демото останах с такива впечатления. Което също не е лошо, ако нямате грешни очаквания - не се подготвяйте за романтични или особено дълбоки отношения със симпатичния механик или лудия учен, или... схващате картинката.

Превю: Може ли Anthem да бъде изкуплението на BioWare за ME: Andromeda?

И колкото и да ме боли да го осъзная, може би времето на подобни story-driven игри вече е безвъзвратно отминало - поне за масите. Хората нямат времето, търпението и вниманието да отделят по 100+ часа за сингъл игра. Изключения разбира се има, но те потвърждават правилото - пример са многобройните Battle Royale игри, кооперативните пуцалки и MOBA, както и липсата на AAA заглавия с добра история. Повечето геймъри искат точно това - бърз и динамичен бой, мисии за 15-20 минути и не особено дълги и сложни диалози. Кой има 15 часа за изпълняване на мисии за лоялност и развиване на романтични отношения с NPC?

Вместо заключение

След горните драматични и малко носталгични абзаци, трябва да сумирам впечатленията си от демото на Anthem и да дам съвет към вас дали трябва да направите BioWare малко по-богати, като си купите въпросното заглавие. А това, честно казано, ми е много трудно. Ако трябва да убиете половин час в бърза битка с приятели, съществуват доста Free-to-play заглавия, включително споменатата в началото Warframe. Има също така Destiny и Overwatch, които са доста напред с материала и на Bio ще им бъде трудно да изпъкнат с продукта си. За останалите, които искат да се потопят по-дълбоко, съществуват класиките ME 1,2,3 и Dragon Age поредицата, както и надеждата един ден да се появи достойно продължение, което да изтрие срама, причинен от Andromeda. Anthem обаче надали ще бъде точно това заглавие.
още по темата

Русия се оказа трета в света по зрители на киберспортове

Страната е и на четвърто място по е-спорт енсутиасти
15.02.2019 / 08:30

Microsoft Studios умря, да живее Xbox Game Studios!

Xbox разширява своя списък от вътрешни студиа в отговор на сериозните критики, свързани с липсата на ексклузивни игри
06.02.2019 / 12:58
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.