Мобилните игри движат гейм индустрията

Една пета от приходите от ИТ дейност, генерирани в София, са от разработчици на игри
Гейм разработчиците са ключов елемент в ИТ сектора, който формира 5.7% от брутния вътрешен продукт на столицата, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на откриването на Sofia Game Jam. "Около 40 хил. души са заети в ИТ сектора в София, от които над 20% се падат в сферата на гейм разработването", допълни тя.

Междувременно Приходите от заглавия за смартфони и таблети вече съставляват 51% от всички постъпления в сектора, споделии Жеко Стефанов – водещ гейм продуцент в Gameloft Bulgaria, един от партньорите на събитието.

Индустрията за видеоигри вече достига общо 137 млрд. долара за 2018 г. Мобилните игри ще продължат растежа, като прогнозите са в рамките на три години само те да достигнат доходи от 130 млрд. долара. Развитието е движено от мобилните игри и по-лесния достъп до голяма аудитория.

"С платформи като Steam и онлайн магазини, като AppStore и Google Play вече имаме достъп до публика, която доскоро не е вярвала, че ще може да се забавлява с гейминг заглавия", коментира Жеко Стефанов.

Налице са няколко иновации, които са трансформирали пазара през последните 15 години. Първата е пускането на платформата за купуване и инсталиране на игри Steam на Valve. Бумът на социалните мрежи след основаването на Facebook и последвалото кратко, но важно развитие на т.нар. кежуъл заглавия. Последните са неангажиращи игри, които са подходящи буквално за всеки. Следват дебютът на първия iPhone, който прокарва пътя и популяризира съвременните смартфони и League of Legends. Втората, показва как една игра може да бъде безплатна и да генерира приходи от микротранзакции, без да дават неравностойни предимства на геймърите. Последната е Fortnite – която разми границите между РС, конзоли и смартфони, след като е налична на почти всички формати устройства.
още по темата

Google представи облачна геймърска услуга

Компанията ще конкурира Microsoft и Sony със своя нов проект – Stadia
20.03.2019 / 12:28

Ето защо по-рядко си купуваме нови смартфони

През 2018 г. в световен мащаб са продадени с 4% по-малко смартфони спрямо 2017 г.
04.02.2019 / 10:57

Задава се нова Battle Royal игра от създателите на Titanfall

Apex Legends ще следва модела на Overwatch
04.02.2019 / 10:41

Facebook тайно плаща на потребители за пълен достъп до техните данни

VPN приложение, наречено Facebook Research, позволява на компанията да има пълен достъп до цялата смартфон и уеб дейност на включилите се в програмата
30.01.2019 / 03:46

Габрово отново се включи в най-големия хакатон за разработка на игри в света

Градът участва за трета поредна година в GlobalGameJam
28.01.2019 / 02:25
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.