Български разработчици представиха свои игри на Sofia Game Night

Родни компании от всякакъв размер представиха свои игри на състоялата се през уикенда Софийска нощ на игрите и по-точно на изложението Games made in BG, организирано от Гьоте институт и Game Dev Summit. Така, освен забавления, като възможността да бъде изпробвана виртуална вреалност, участие гейм турнир, тематично стендъп шоу (вижте видеото в края на материала), интерактивна изложба и др., Sofia Game Night предложи и възможност на около 20 фирми от всякакъв размер да покажат пред публика своите проекти.

Вечерта на 3 ноември в Гьоте институт в столицата можеха да бъдат видяни организации от всякакъв калибър, както и продукти, намиращи се на различно ниво на готовност. Някои използваха възможността да покажат вече пуснати на пазара игри, други използваха възможността да изпробват приложимостта на своите идеи, а трети се оглеждаха за възможности за финансиране.

От PC World използвахме възмoжността да поговорим с няколко от изложителите. Ето какво споделиха те с нас.

Тежки игри без компютър


Това малко устройство може да замени геймърския компютър

Това малко устройство може да замени геймърския компютър


Моделът "като услуга" става все по-популярен сферата на бизнес ИТ решенията. Подобряването на интернет връзките пък вече позволява на компаниите да излизат с подобни предложения и за геймъри – възможност да играят игри на абонаментен принцип, без необходимостта от собствен компютър.

На пазара вече има подобна услуга, стартирана от небезизвестната Nvidia – GeForce Now. Нещо подобно създават нашенци от компанията Rouster. На снимката горе можете да видите последния Tomb Rider, вървящ на сървър в Холандия. Геймърът се нуждае само от нещо като приемник (на снимката – устройството до Steam контролера). По думите на Златко Захариев, съосновател на компанията, всъщност там имат за цел да създадат платформа, която да не е тясно специализирана за играене на игри, а да предоставя бърз и сигурен достъп до вируална Windows машина.

Покривайки изискванията по отношение на мрежовия трафик и хардуерните изисквания на съвременни игри, разработчиците могат да са спокойни, че от техническа гледна точка ще са готови и за сериозни бизнес задачи. Интересно е да се отбележи че посетителите изложението играеха игри на отдалечен сървър през мобилна мрежа.

Не на последно място, от Rouster предвиждат да предлагат за крайната версия на продукта си (това на снимката е прототип) различни докинг станции, чрез които клиентът ще получава необходимите му функционалности (например на таблет или преносим компютър). В момента компанията е в процес на набиране на средства за реализиране на идеята си.

Екшън приключение с елементи на хорър


Вериги, мечове и мрак

Вериги, мечове и мрак


Third Omen е проект на Incineration Productions. На 27 ноември предстои една от най-важните стъпки за екипа на компанията – стартиране на Kickstarter кампания за набиране на средства за довършване на играта. Паралено, разработчиците възнамеряват да публикуват и 30-минутна демо версия.

По думите на Гергана Грънчарова, съосновател и директор на Incineration, става въпрос екшън приключение с елементи на хорър, като една от уникалните характеристики в играта е иновативната система за провеждане на битките. Тя бе описана като "бърза и тайминг базирана".

"Постоянно ще се случват някакви обрати и в един момент е възможно дори да се окаже, че вашият персонаж всъщност не е добрият герой в историята, както се случва най-често в останалите игри", обясни още Грънчарова.

Работата върху проекта е започнала през август тази година, като върху него се трудят осем души. Допълнително, дейности като композирането на музиката и създаването на анимациите са поверени на външни изпълнители. Екипът на Incineration се надява да е готов с играта до края на следващата година.

Трудна ли е играта ни?


Kvaba събират мнения за играта си

Kvaba събират мнения за играта си


Съвсем други цели са си поставили от Kvaba Interactive със своя засега неозаглавен проект. От там работят върху него буквално от един месец и използваха публичния достъп до изложението като ранна възможност да оценят реакциите на случайни геймъри. "Част от екипа ни смята, че играта е твърде трудна, а друга че трудността е адекватна", сподели Никола Георгиев, основател и директор на компанията.

Идеята в нея е, че с един и същ бутон играчът контролира движенията и стрелбата. Геймърите трябва да избягват препятствия и да координират движенията си, както и, разбира се, да елиминират своя опонент. "Общо взето извънземни с базуки в космоса", допълни Георгиев.

"Реално две студия работим по играта, като Kvaba се занимава с програмирането, а Robo – с анимациите, продължи той. Честно казано за момента дори нямаме бизнес модел. Правиме я така, че на нас да ни каресва." Редно е да се допълни, че Kvaba са фирма, която има зад гърба си игри и вече са разработвали проекти за клиенти като Samsung, Ikea, Volkswagen и др.

Първият поглед лъже


Сергей Каменов

Сергей Каменов


На един от мониторите на изложението съзрях игра, която на пръв поглед мога да опиша като "симулатор на хартиено самолетче". Сергей Каменов обаче, отговарящ за арт оформлението на Lifeslide, обаче обясни, че зад на пръв поглед безгрижната нискополигонна визия (което е съвсем търсен ефект, между другото) на играта се крие доста по-дълбок смисъл.

Става дума за метафорично пресъздаване на човешкия живот, като всички нива разказват за различните етапи от него – от раждането, до смъртта. "Играта може да се интепретира по всякакъв начин – ако искаш дори религиозно, допълни още Каменов. Самолетчето представлява човешката душа, която преминава през всички тези етапи."

За играта стои студио на име Dreamteck, което работи върху Lifeslide от около две години, като екипът постоянно е варирал от двама до трима души. От компанията считат, че им остава около година работа до пълното финализиране на продукта.

Повече информация за Lifslide можете да намерите на страницата на играта в Steam.

Крадци на крави


Ясен Багалев

Ясен Багалев


Представете си, че планетата ви загива и че единственото спасение (по някаква причина) са преживни същества на далечна чужда планета, наречена Земя. Какво ще направите? Не си кривете душата – ясно е, ще откраднете проклетите крави!

Играта се казва Moo Lander и представлява двуизмерно аркадно приключение. Над нея се трудят осем души, от които трима са българи. Според Ясен Багалев, един от съоснователите на екипа, върху продукта се работи от над година, като финалното му пускане на пазара се очаква да стане през есента на 2019 г.

В момента разполага от там са подготвили 20-минутно демонстрационно ниво от играта, като предстои търсене на инвеститор. Ако обичате прясно мляко, следете официалния сайт на Moo Lander.

Casual игра, не-casual разработка


Валентин Гроздев

Валентин Гроздев


Разработката на игри никога не протича гладко. В това човек може да се убеди, ако поговори с хората, стоящи зад заглавията на пазара. Пореден пример за това Snax на родното студио Gameline, която бива създадена два пъти. Причината е че, в началото проектът е базиран на технологията Flash, която е в края на жизнения си цикъл и дори вече не се поддържа от браузъри като Chrome.

По думите на Валентин Гроздев, съосновател на компанията, преработването на проекта е дало възможност на екипа да натрупа уникален опит. В резултат техният нов енджин, написан на HTML5, е значително по-лек спрямо други свои аналози. Подходящ пример в тази насока е популярната Candy Crush Saga, при която всяко ниво зарежда по 1-2 минути, докато при Snax това отнема 20-ина секунди.

Според Гроздев цялата игра е около 25 мегабайта, докато други подобни заглавия са 200 и повече мегабайтови. От компанията не крият и че биха се радвали да успеят да предложат технологията си под формата на лиценз.

Ако по някаква причина сте пропуснали Sofia Game Night, то (за успокоение) до 22 ноември можете да посетите интерактивната изложба Игри и политика в галерията Credo Bonum.

И за финал, ето и запис от споменатото в началото на статията стендъп шоу на Inside joke Stand Up Comedy, състояло се в бар "Петък":

още по темата

Android приложенията ще се обновяват, докато ги използвате

Опцията се очаква да бъде пусната съвсем скоро
08.11.2018 / 09:28

Виртуална реалност събра малки и големи в Play Hub: Next Level

Да влезеш в Матрицата за 15 минути - част от Sofia Game Night
05.11.2018 / 10:23
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.