Най-впечатляващата гейм вода през годините (част 2)

Защото и през септември може да се ходи на море
Стартирам втората част на този материал директно със "128-битовата" генерация, водеща се всъщност шесто поколение конзолни платформи. Въпросното включва лебедовата песен на SEGA в лицето на мъника Dreamcast, най-добре продаваната конзола до този момент – PS2 на Sony, дебютът на Microsoft на конзолна територия в лицето на хладилника Xbox и може би най-симпатичната визуално платформа на Nintendo – GameCube. В рамките на въпросната водата придоби визия и физическа основа, която на практика е предшественикът на това, в което плуваме днес. Процесорната мощ на конзолите и PC порасна неимоверно, графичните програмисти вече можеха да работят с програмируеми шейдъри и като цяло водата се превърна в страхотен PR метод за продаване на игри на хората, които винаги са съдържали в себе си "графичната кучка".

Прочее, единственото наистина впечатляващо заглавие с вода за Dreamcast беше

Ecco the Dolphin: Defender of the Future
Платформи: Dreamcast, PS2



Приключенията на делфина Еко бяха неговите дебютни в три измерения. Предвид бозайника, който управлява играчът, действието на играта се развива почти ексклузивно под морската повърхност. Огромен принос за създаването на специфична атмосфера вече имаха не само материалите на самата вода, но и възможността за по-реалистично осветление в игрите. В дълбочините светлината ставаше все по-оскъдна, близо до повърхността Defender of the Future предлагаше визуален подход в стилистиката "Blue-blue sky" на SEGA. Именно заради напредъка в осветлението (и изключително атмосферичния саундтрак) Defender of the Future беше и една от най-страшните хорър игри, които съм играл някога. Специфична музика, плюс тъмнината в дълбините на океана и живущите там същества създаваха толкова стряскащо смразяваща атмосфера, че спонтанно ми се приискваше да мина три пъти поред оригиналния Silent Hill, за да разведря морската си душица. И така – почивай в мир, Appaloosa Interactive.

Baldur's Gate: Dark Alliance
Платформи: PS2, GameCube, Xbox



Като виден Dreamcast ловър, просто не исках да повярвам, че платформата, която през 2001 година беше най-желаната технологична стока в световен мащаб, може да изобрази подобни водни повърхности. И по-точно да изчисли подобна комуникация на анимиран главен персонаж с водна повърхност. Е, PlayStation 2 версията на Baldur's Gate: Dark Alliance показа по категоричен начин как би изглеждала и реагирала "next gen" водата в рамките на шестата конзолна генерация. Предвид факта, че Dark Alliance беше съобразен максимално с хардуерните особености на конзолата на Sony, a при PS2 почти всички ефекти трябваше да се пишат, докато при Xbox и GameCube повечето бяха заложени на хардуерно ниво, последвалите версии за конзолите на Microsoft и Nintendo не успяха да предложат същото качество на H2О.

Ico
Платформи: PS2



Още в първата част на този текст бях споменал колко впечатляващи бяха водните повърхности в шедьовъра на Team Ico. Честно казано в конкретния случай споделеното видео би трябвало да свърши по-добра работа от всички мои лукумни писания. 17 години по-късно водата в Ico продължава да изглежда все така... истински.

Super Mario Sunshine
Платформи: GameCube



Mario-то, което хардкор феновете на поредицата недолюбват, но аз поне обожавам, предлага все още едни от най-ефектните водни повърхности. Разбира се, към днешна дата най-вече в артистичен план. Тук трябва да отбележа обаче не само морската шир при играта на Nintendo, а и помпата, която използва Mario. Водата, която изхвърля чрез нея водопроводчикът, също е адски впечатляваща смес от технологиите на 2001 година и усетът на художниците на Nintendo за създаване на арт. Ремастър за Switch, Nintendo, моля?

Half Life 2
Платформи: PC, Xbox, PS3, Xbox 360



Продуктът на Valve беше иноватор при изготвянето и изобразяването на редица визуални елементи. Водата, очаквано, беше един от тях. Гейм Нюъл и компания използват планър рефлекшън за формирането на външния вид на водата. Истината е, че днес почти всички модерни заглавия използват за отражения техники като SSR (screen space reflections) и стандартните и особено статични рефлекторни сфери, които събират отраженията, преди да е започнала дадена сцена. От там и споменатата в предното изречение статична природа. Планар отраженията са далеч по-точни и продължават да се поддържат от всички основни енджини на пазара, но предвид изискванията на модерните игри, техните изчислителни изисквания от хардуера са твърде високи, съпоставени до споменатите други две решения. Но достатъчно техническа алабалистика – водата, дори в оригиналните версии за PC и Xbox, все още изглежда адски привлекателно. Реалистичните рефракшъни и прозрачност все още имат притегателната сила да накарат играча спонтанно да скочи в намиращата се в близост водна повърхност. Водата в Half Life 2 обаче не е само красива – реакцията ѝ с различни предмети също беше адски впечатляваща. Дъски и гуми се задържаха реалистично на повърхността на водата, а също така комуникираха и с капсулата, грижещата се за колизията на Гордън Фриймън.

Crysis (цялата трилогия)
Платформи: PC, Xbox 360, PS3



Дебютният продукт на Crytek беше изпреварил времето си по отношение на визуални достижения поне с половин декада. Истината е, че дори без фенски модификации оригиналният Crysis все още изглежда релевантно от графична гледна точка. Същото се отнася и за водните повърхности, които реагират адекватно на изстрели. И още, водата пречупва слънчевата светлина, прозрачна е и буквално не ти се иска да излезеш от нея.

Bioshock
Платформи: PC, Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4



В случая с класиката на Кен Ливайн говорим по-скоро за артистично решение при визуализирането на водата, а не толкова някакви конкретни технически достижения. Това, разбира се, не ѝ пречи все още да изгражда една от най-специфичните и плътни атмосфери, огрявали игралната индустрия някога. Просто начинът, по който светлина си играе с ценната течност, е меко казано феноменален.

Halo 3
Платформи: Xbox 360, Xbox One



Да, Xbox 360 версията на Halo 3 рендваше в по-ниска от 720p резолюция и според Bungie една от причините е изключителната технология, използвана за изобразяване на водни повърхности. Водата в Halo 3 реагира адекватно на изстрели от оръжието на Master Chief, също и на движението на споменатия главен герой. По дяволитите, реагира правдоподобно на превозните средства в играта. Пореден случай на заглавие на повече от десет години, което предлага H2O, за която да си умреш. Буквално. Признавам, навремето съвсем целенасочено хвърлях всичките си гранати във водата, само за да се насладя на реакцията им с нея. През това време, разбира се, банда ковенанти редовно ми виждаха сметката...

Hydrophobia Prophecy
Платформи: PC, Xbox 360, PS3



Самата игра може и да не спечели критиката и масовата публика, но все още предлага една от най-адекватните физически симулации на вода в цялата индустрия. Просто виж видеото към играта. За съжаление в рамките на настоящата конзолна генерация все още не сме станали свидетели на опит за толкова прецизна симулация на H2O.

Assassin's Creed IV: Black Flag
Платформи: PC, Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4, Wii U



Разработената основно в България част на популярната поредица предлага вода, която спонтанно може да те накара да "зайойохокаш", отпивайки блажено от бутилката ром, която също толкова ненадейно се е появила в ръцете ти. Неслучайно Black Flag е едно от най-добрите пиратски заглавия въобще – начинът, по който водата отразява слънцето, реагира при битките с кораби и като цяло е вплетена в структурата на играта, е изключителен.

Uncharted (серията)
Платформи: PS3, PS4



Във всяка част от култовата серия Naughty Dog бяха обърнали специално внимание на реализацията на водата. Към днешна дата обаче най-специално такова заслужават третата част и двете игри за PS4. Uncharted 3 предложи нива, в които водата реално изграждаше гейм и левъл дизайна. Не съм сигурен, че към днешна дата сме получили много по-адекватна симулация на буря в открития океан. За двете PS4 заглавия красота или нищо.

Batman: Arkham Knight
Платформи: PS4, PC, Xbox One



Водата в Arkham Knight е сложена единствено за украшение. Но е украшение от възможно най-високо ниво! Когато зърнах как се къдри материалът на меш плейна, използван от Rocksteady, известно време ми беше трудно да повярвам, че това се случва в реално време на стандартна гейм конзола. Прочее, когато изгледах споделеното по-горе видео, отново ме споходи същата невярваща мисъл...

Watch Dogs
Платформи: PC, Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4, Wii U



Дебело искам да подчертая, че в случая говорим за водата във версиите за PS4, PC и Xbox One. По същество, мнозина ще запомнят Watch Dogs като графично разочарование след изключителната Е3 презентация през 2012 година, но като се абстрахираме от "даунгрейд гейта", продуктът на UbiSoft беше и все още е впечатляваща визуално игра. И водата, за разлика от тази в Batman: Arkham Knight, освен за украшение, участва в геймплея и реагира по феноменален начин.

Sea of Thieves
Платформи: Xbox One, PC



За изключителния тек на Rare мога да кажа единствено – виж видеото, забрави какво съм написал в текста си за Uncharted 3 за водната симулация и се гмурни...
още по темата

ZONE OF THE ENDERS: The 2nd Runner – MRS

Ремастър с аромат на роботи и най-популярната конзолна платформа за всички времена
26.09.2018 / 01:59

Shadow of the Tomb Raider

Отлично, но и не особено запомнящо се приключение
17.09.2018 / 03:01

Spiderman

Най-добрата игра по най-популярния комикс герой в световен мащаб
05.09.2018 / 05:35

Най-впечатляващата гейм вода през годините (част 1)

Защото големият син аспирин го заслужава
13.08.2018 / 05:30

Десетте най-горещи игри на лято 2018 (част втора)

В гейм индустрията (очевидно) мъртви периоди вече няма
01.08.2018 / 01:55
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.