Какво ще играем през 2016-та година? (част 1)

За едно нещо не можем да се оплачем от 2015-та – това не беше никак скучна година. Не че се появиха чак толкова заглавия, които историята да помни дълго време, но бяхме разочаровани от почти сигурни хитове, като The Order 1886, Halo 5: Guardians, Evolve, Star Wars: Battlefront, Tony Hawk Pro Skater 5, рестарта на Need for Speed и Battlefield Hardlines.  



За сметка на това ни очароваха по всички параграфи Bloodborne, The Witcher 3: Wild Hunt, Splatoon, StarCraft II: Legacy of the Void, PES 2016, Tales from the Borderlands, Super Mario Maker, Rise of the Tomb Raider и Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Но 2015-та ще се помни най-вече заради изненадващите хитове, за повечето от които, дори не бяхме чували преди да се появят – Her Story, Rocket League, Mad Max, SOMA, Ori and the Blind Forest, Until Dawn, Life is Strange, Dying Light, Pillars of Eternity, Everybody's Gone to the Rapture, Minecraft: Story Mode, Rock Band 4 и OlliOlli2: Welcome to Olliwood.


Какво ще играем през 2016-та година? (част 1)

© Владо Георгиев, pcworld

Разбира се, както обикновено се получава в тази индустрия, почти половината заглавия, които обсъждаме в статията "Най-очакваните игри на 2015 година", всъщност останаха за 2016-та. И вероятно много от новообявените за 2016-та, ще бъдат отложени за по-следващата година. Затова дръжте очакванията си в допустимите нива и не взимайте съвсем насериозно посочените премиерни дати. А сега, нека пристъпим към колосалният списък от над 60 заглавия, които ще играем през новата година.

 


Какво ще играем през 2016-та година? (част 1)

© Владо Георгиев, pcworld


The Witness (PS4, PC – 26-ти януари)

Джонатан Блоу (Jonathan Blow), авторът зад един от първите големи инди хитове в съвременната ера, сякаш разработва новата си игра от цяла вечност. Близо 8 години след Braid, е време да видим амбициозният The Witness. Като усещане играта ще напомня на Myst поредицата и ще включва стотици пъзели ситуирани на мистериозен остров.


XCOM 2 (PS4, Xbox One, PC – 5-ти февруари)

Продължението на изненадващия хит от 2010-та година XCOM: Enemy Unknown, се развива в бъдеще когато извънземните вече са спечелили войната. Две десетилетия след оригинала, Земята е представена в съвсем различна светлина, под управлението на инопланетяните. Това е чудесна предпоставка за много нови същества, технологии и оръжия, с които да си играем. Освен това, в новата игра нивата ще са процедурно генерирани, т.е. всяка битка ще е различна от предишната.


Firewatch (PS4, PC – 9-ти февруари)

Firewatch е дебютната игра на съвсем ново студио основано от хора работили по The Walking Dead (играта на Telltale) и BioShock 2. Част от екипа е и прочутият дизайнер и илюстратор Оли Мос (Olly Moss). Резултата е разкошно изглеждаща адвенчър игра, чието действие е ситуирано сред пущинаците на щата Уайоминг.


Unravel (PS4, Xbox One, PC – 9-ти февруари)

До преди няколко години Electronic Arts обираха всички анти-награди за най-омразно студио, но след промените в ръководството резултатите са видими. Чудесно е, че компанията инвестира не само в големи проекти, като FIFA и Battlefield, но и в по-малки проекти, като Unravel. Unravel ни представя историята на малко преждено човече и препятствията, с които трябва да се справя по света. Не знаем колко добра ще е тази игра, но изглежда великолепно.


Mighty No. 9 (PS3, PS4, Vita, Xbox 360, Xbox One, Wii U, 3DS, PC – 9-ти февруари)

Кейджи Инафуне (Keiji Inafune), геният зад Mega Man поредицата, успешно финансира Kickstarter кампания през 2013-та година за новата си игра Mighty No. 9, а резултатът ще видим само след няколко седмици. Иначе, Mighty No. 9 изглежда като точно това, което всички искаме да бъде – бърз аркейд шутър с роботи, босове, суперсили и адски много лошковци, които да анихилираме.


Street Fighter V (PS4, PC – 16-ти февруари)

Е, време беше! След като Capcom пуснаха и последната ревизия на Street Fighter IV - Street Fighter IV: Super Uber Extended Arcade Unlimited Edition, всички сме готови да посрещнем новата тупалка Street Fighter V. Новата игра включва редица стари познайници, само част от които са Dhalsim, Zangief и Vega, но и няколко интересни нови, като бразилката Laura и арабският боец Rashid. 


Far Cry: Primal (PS4, Xbox One, PC – 23-ти февруари)

Леееко започваме да се притесняваме от оформящата се практика на Ubisoft да превръщат най-касовите си франчайзи в ежегодни издания, но пък до момента не сме имали слаб Far Cry. Този път сетинга е... изненадващ, тъй като ще бъдем върнати в каменната ера и врагове ще са ни саблезъби тигри и мамути. Интересно ще е да видим какво се е получило като геймплей при изключването на огнестрелните оръжия и превозните средства.


The Walking Dead: Michonne (PS4, Xbox One, PC – февруари)

Докато чакаме третия сезон (а с него надяваме се и нов графичен енджин) на най-популярния франчайз на пичовете от Telltale, ще получим три епизода от The Walking Dead: Michonne. Мини-сериала ще ни покаже какво се е случило с черната нинджа от момента когато напуска групата на Рик до завръщането й. Чакаме! 


Alienation (PS4 – 2-ри март)

Изгледайте трейлъра по-долу... Да, знаем какво си мислите, защото и ние мислим същото – трябва да излизат повече такива игри! Оръжия, много оръжия и орди от извънземни, които трябва да погълнат неимоверно количество олово... или плазма... или каквото там се намира. Alienation е дело на Housemarque, които са ни добре познати с Resogun, Dead Nation и Super Stardust, което пък означава качествен, здрав кютек!


Hitman (PS4, Xbox One, PC – 11-ти март)

Както личи от заглавието, датчаните от IO Interactive правят своеобразен рестарт на Hitman серията. Идеята е поредицата да се върне към корените си, където имаме отворено пространство и няколко основни цели (както и десетки второстепенни), които могат да бъдат изпълнени по много и различни начини. Основната разлика е, че сега от IO разполагат със съвременните технологии и могат да се получат много по-големи и интересни нива, спрямо, да речем Hitman 2: Silent Assassin от 2002-ра година.


Hyrule Warriors Legends (3DS – 25-ти март)

Оригиналът Hyrule Warriors на Wii U беше много приятна изненада когато се появи през 2014-та, основно защото беше с работеща концепция – а именно, да комбинира френетичния безмозъчен екшън на Dynasty Warriors с култовите персонажи и локации на The Legend of Zelda. 3DS версията до голяма степен е същата игра, но с една много важна разлика: Linkle, женската-носеща-арбалет-версия на Link.

 


Quantum Break (Xbox One – 5-ти април)

На Remedy започна да им става навик да обявяват игра и да не я пуснат в продължение на поне 3-4 години (както се получи с Alan Wake преди време). Quantum Break трябва най-накрая да се появи след около три месеца и вече нямаме търпение да видим този хибрид между игра и телевизионен сериал. Това е един от много малкото ексклузиви за Xbox One и вярваме, че Microsoft и Remedy няма да допуснат провал.


Dark Souls III (PS4, Xbox One, PC – 12-ти април)

Souls поредицата взе кратка почивка с появата на великолепния Bloodborne, но хардкор RPG-то се връща с гръм и трясък през април. Очакваме все същата уникална атмосфера, брутален екшън, страхотни босове, няколко нужни подобрения по интерфейса и бойната система, чудесен саундтрак и разбира се, ужасно и неприлично много умирания.


Ratchet & Clank (PS4 – 12-ти април)

Ratchet & Clank не е съвсем нова игра, не е и рестарт на франчайза, а по-скоро римейк на оригинала от 2002-ра година, плюс редица нововъведения, които изискват новите технологии. Главното е, че двамата ни любимци се завръщат, включително и с пълнометражен анимационен филм, който трябва да дебютира по кината на 29-ти април.


Star Fox Zero (Wii U – 22-ри април)

Първата нова Star Fox игра от цяло десетилетие насам има много да доказва. Ранните впечатления от Zero не бяха особено обнадеждаващи, главно заради счупените контроли, но и затова (а и поради ред други причини) Nintendo решиха да отложат играта с близо половин година. Ако трябва да гледаме от светлата страна на нещата – по дяволите, това е игра, която ти позволява да пилотираш космически кораб, който може да се трансформира на робот пиле.


Uncharted 4: A Thief's End (PS4 – 26-ти април)

Безспорно най-чаканата игра на 2016-та година, Uncharted 4 по всичко личи, че ще затвърди позициите на Naughty Dog като едно от най-талантливите и находчиви студия в съвременната гейм индустрия. Това трябва да е последната игра с участието на любимеца ни Nathan Drake и не очакваме нищо по-малко от шедьовър.


Battleborn (PS4, Xbox One, PC – 3-ти май)

Какво се получава когато смесиш RPG/FPS хибрида Borderlands с отборни мултиплейър игри, като Dota 2 и League of Legends? Мда, това е Battleborn, новото отроче на противоречивите Gearbox Software. Чакаме и най-накрая да видим какво смятат да правят Ранди Пичфорд и компания с Duke Nukem.


Mirror's Edge Catalyst (PS4, Xbox One, PC – 24-ти май)


О, от кога чакаме нова Mirror’s Edge игра, сякаш мина цяла вечност от 2008-ма, когато за пръв път се сблъскахме с чаровната Faith и невероятните й паркур умения. Хубавото е, че Catalyst ще запази това, което превърна оригинала в култ – скоростта и паркура, разкарвайки почти изцяло странните огнестрелни битки и наблягайки на по-мащабен и пълнокръвен свят. Редно е да допълним, че Catalyst не е директно продължение на оригинала, а по-скоро рестарт на цялата концепция.

Overwatch (PS4, Xbox One, PC – 21-ви юни)

Има причина да обичаме всички игри на Blizzard – дори да са счупени, Вихрушиките правят всичко възможно, за да ги закърпят и да ги превърнат в шедьоврите, които винаги сме искали. Чудесен пример за това е Diablo III. Казваме това, защото Overwatch е скалъпената игра от пропадналото next-gen MMO с кодово наименование Titan, което Blizzard разработваха 6 години и в крайна сметка убиха. На пръв поглед това е клонинг на Team Fortress, на втори (спрямо впечатления от бетата), Overwatch е много бърза и забавна игра с ужасно много герои, сили и оръжия. Проблемът е, че поне за момента не се вижда с какво ще задържа играчите.


No Man's Sky (PS4, PC – юни)

No Man’s Sky спокойно можем да кажем, че е най-голяма игра създавана някога. Тук става въпорс за процедурно генерирана вселена с над 18 квинтилиона планети (ъъъ, това е число с 19 нули!!!), като няма две, които да се повтарят. И да, ние ще изследваме тези планети, ще събираме ресурси, ще ъпгрейдваме космическия си кораб и оръжията, ще бъдем същински изследователи на космоса. No Man's Sky вече беше отлагана три пъти, така че да се надяваме, че юни месец най-накрая ще я видим.  


ReCore (Xbox One – юни)

По-рано споменахне за Кейджи Инафуне (Keiji Inafune), който не само, че работи по духовния наследник на Mega Man, но и е част от екипа разработващ ReCore. Това всъщнст, са Armature Studio, създателите на очарователния The Unfinished Swan. Реално, прекалено малко се знае за геймплея на ReCore, но знаем че ще управляваме мацка и куче робот, които ще разкриват мистериите на неизвестна пустинна планета. Честно казано, силно се съмняваме, че играта ще се появи през 2016-та, а още по-малко през юни, но нека видим...


Deus Ex: Mankind Divided (PS4, Xbox One, PC – 23-ти август)

Сикуъла на страхотния Deus Ex: Human Revolution не променя установената формула. Очакваме същата бленда стелт, битки, импланти, чудесната киберпънк вселена и да се надяваме, по-добра и заплетена история.


Mass Effect: Andromeda (PS4, Xbox One, PC – декември)

И тук почти всеки един елемент се пази в тайна, което ни кара още повече да чакаме играта. Знаем, че действието ще се развива много години след събитията от Mass Effect трилогията в галактиката Андромеда (оттам и заглавието). Ще управляваме нов тип Mako, чрез който ще изследваме заобикалящата среда, подобно на първата Mass Effect игра. По обясними причини, главният герой няма да е Commander Shepard. И толкова. Очакваме пълно разкриване на геймплея около E3 2016 (14-ти – 16-ти юни).


South Park: The Fractured But Whole (PS4, Xbox One, PC – 2016-та)

ОК, само прочетете още веднъж заглавието на играта. Нали? Това очевидно ще е достойният наследник на една от най-приятните изненади на 2014-та South Park: The Stick of Truth. Очакваме Трей Паркър и Мат Стоун да ни доставят още по-вулгарна, груба, скандална, забавна и запомняща се игра.

Mafia III (PS4, Xbox One, PC – 2016-та)

Повече Goodfellas отколкото The Godfather, в третата игра на Mafia, се пренасяме в съвсем различна ера – 60-те години на 20-ти век. Главния герой е ветеран от Виетнам, а действието ще се развива в Ню Орлеанс. Е, Rockstar до момента не са имали Grand Theft Auto игра ситуирана в Ню Орлеанс, а и нямаме много игри с мафия тематика напоследък, така че, чакаме с нетърпение.


Следва продължение...

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.