Doom и World of Warcraft са в световната гейм Зала на славата

Освен Doom и World of Warcraft засега в новата Световна зала на славата на видео игрите попадат също заглавията Pong, Pac-Man, Tetris и Super Mario Bros.

През април тази година музеят The Strong в американския град Рочестър учреди собствена “Световна зала на славата на видео игрите” (The World Video Game Hall of Fame). В края на миналата седмица (на 4 юни) от 15-те игри, попаднали сред финалистите, специално сформирана комисия избра шест гейм заглавия, които да оглавят тази нова експозиция на модерните забавления.

Според официалната информация, победителите са определени с участието на “журналисти, учени и други специалисти, добре запознати с историята на видео игрите и тяхното значение за обществото”. Проектите са били оценявани по няколко критерия: общо време на съшествуване, географска достъпност, “култов статус” и влияние, което са оказали върху последващото развитие на гейм индустрията.

Ето кои са тези шест игри, които заслужават такова световно признание, според специалистите (заедно с цитати от мненията на последните):


Doom и World of Warcraft са в световната гейм Зала на славата

© PCWorld България, pcworld

  • Pong (Atari, 1972): “ Ислед десетилетия символичните звуци, интуитивното управление и увлекателността на симулатора на настолен тенис Pong кара хората да опитват възможно най-дълго да отбиват топчето”;
  • Pac-Man (Namco, 1980): «Непретенциозната игра-лабиринт завлядя въпбражението на милиони хора и се превърна в най-продаваната аркадна игра на всички времена, а самият Пак-ман се  превърна в икона на ерата на видео игрите и в символ на проникването им в масовата култура”;
  • Tetris (Алексей Пажитнов, 1984): «След като Nintendo пусна съветската игра на Game Boy през 1989 г. тя стигна до всички ъгълчета на планетата, размножи се в милиони копия на множество платформи и се превърна в култ”;
  • Super Mario Bros. (Nintendo, 1985): «От момента на първата си поява в Donkey Kong Марио стана герой на повече от двеста игри, излезли на всички конзоли Nintendo, а също лице на компанията и на гейм индустрията като цяло”; 
  • Doom (id Software, 1993): «Doom беше комерсиално успешна, но нейното най-важно значение е в това, че тя определи облика, атмосферата и възприятието на множествоп по-късни игри като например Half-Life и Halo”;
  • World of Warcraft (Blizzard Entertainment, 2004): « Събирайки милиони хора в своя виртуален свят World of Warcraft и досега продължава да променя представите ни за онлайн живот и мрежови общности”; й

В Залата на славата не са успели да влязат следните номинирани гейм проекти (при сериалите в скобите е отбелязана годината на излизане на първата част): Angry Birds (2009), FIFA (1993), The Legend of Zelda (1986), Minecraft (2009), The Oregon Trail (1971), Pokemon (1996), The Sims (2000), Sonic the Hedgehog (1991) и Space Invaders (1978). 


Doom и World of Warcraft са в световната гейм Зала на славата

© PCWorld България, pcworld

Очаква се през 2016-а Залата на славата да бъде попълнена с още няколко култови игри. Хубавото е, че за своите любими игри могат да гласуват всички желаещи (до 31 март 2016 г.). Според официалната информация, комисията ще разгледа всички кандидати независимо от жанра и платформата, така че шансовете са равни за всякакви проекти – от такива за аркадни автомати до заглавия за домашни и портативни конзоли, РС системи и мобилни устройства.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.