Free-to-play игрите достигат предела на аудиторията си

Така смятат някои запознати с гейм индустрията аналитици, според които се наблюдава възраждане на потребителския интерес към разпространяваните и заплащани по традиционния начин игри.

Т.нар. условно безплатни игри (известни също и като Free-to-play или f2p) са безспорния днешен хит на гейм индустрията, който е не само популярен сред потребителите, но и изключително доходоносен за създателите и разпространителите си. Недвусмислени доказателства за тези твърдения има в проучванията на изследователската компания SuperData Research, според която например само през тази година MOBA-играта League of Legends е генерирала близо $1 млрд. приходи, а относително новата Hearthstone: Heroes of Warcraft – вече над $100 млн. Но според генералния директор на аналитичната агенция Юст ван Дройнен (Joost van Dreunen) Free-to-play моделът вече е достигнал предела на своето развитие и потенциална аудитория.

Според специалиста, цитиран от изданието GamesIndustry.biz, монетизацията в някои заглавия и жанрове вече не е така ефективна, както по-рано. В същото време геймърите демонстрирали засилен интерес към съдържание, което се разпространява по традиционния модел. А като един от скорошните примери за тази тенденция се посочва World of Warcraft допълнението Warlords of Draenor, което само за първото денонощие от дебюта си е закупено от над 3,3 млн. потребители. Ван Дройнен смята, че у free-to-play игрите винаги ще имат своята аудитория, но според него това важи и за продаваните по класическия начин проекти. Като пример се посочва и телевизията, при която немалко хора плащат допълнително за кино-канали, но има и аудитория, която се задоволява само с безплатното ефирно съдържание.


Free-to-play игрите достигат предела на аудиторията си

© PCWorld България, pcworld

Посочва се и инициативата на Apple, която, подобно на Google, наскоро престана да споменава f2p заглавията в App Store като безплатни. Според ван Дройнен това е индикатор, че пазарът на условно безплатните игри е достигнал “плато” в развитието си, т.е. вече почти не отбелязва ръст. Специалистът споменава и проучване на SuperData Research, според което децата, а и техните родители, предпочитат по-традиционните начини за заплащане – като например да си купят Minecraft за $6 за таблета и да не дават повече пари, както обикновено се налага с базираните на вътрешно игрови микро-транзакции f2p заглавия.


Free-to-play игрите достигат предела на аудиторията си

© PCWorld България, pcworld

От друга стран,а има и специалисти, които застъпват коренно противоположното становище по отношение на free-to-play и бъдещето на този модел на предлагане на съдържание. Създателят на Джон Ромеро (John Romero) например смята, че условно безплатните проекти са се превърнали в отлична алтернатива на “пиратските” издания и са убили немалко опити за създаване на скъпи игри. Припомняме също, че подобно мнение за free-to-play модела като убиец на пиратството застъпва и знаменитият Йън Ливингстън, който се смята за един от бащите-основатели на британската гейм индустрия.Президентът на Sony Online Entertainment Джон Смедли (John Smedley) пък смята, че free-to-play е един от “най-демократичните” начини за разпространение на съдържание.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.