Нова технология на AMD дава допълнително ниво на реалистичност в игрите

Решението AMD TressFX Hair би трябвало да осигури истински реалистичен рендеринг за косата на персонажите в игрите. Очаква се да видим новата технология в действие в новото издание на Tomb Raider.

Появата на все по-реалистично изглеждащи игри с близки до действителността физични ефекти е плод на сътрудничеството на основните производители на графичните чипове с гейм разработчиците, а само след няколко дни ще видим още една интересна технология, призвана да направи игрите по-истински. Става въпрос за плодовете на активната съвместна работа на AMD и студиото Crystal Dynamics, които ще дебютират под формата на новата графична технология TressFX Hair, призвана да осигури истински реалистичен рендеринг за косата на персонажите в игрите.

За реализацията на AMD TressFX Hair физиката ще се използват DirectCompute изчисленията, правени от графичните процесори (GPU). Специален алгоритъм, ще позволи моделирането на движението на косата в реално време, а специален метод за рендеринг ще отчита действието на гравитацията и физическото взаимодействие с други обекти, разказват специалистите в блога на AMD.


Нова технология на AMD дава допълнително ниво на реалистичност в игрите

© PCWorld България, pcworld

Първият гейм персонаж, демонстриращ предимствата на AMD TressFX Hair, ще стане култовата дългокрака и дългокоса иманярка Лара Крофт, която скоро отново ще зарадва почитателите си в поредното издание на Tomb Raider. От AMD Обещават и демо видео за възможностите на TressFX, но такова едва ли ще се появи преди 5 март (официалната дебютна дата за новата Tomb Raider игра), така че засега впечатления можем да добием единствено от предоставените от AMD скрийншоти.


Нова технология на AMD дава допълнително ниво на реалистичност в игрите

© PCWorld България, pcworld

 


Нова технология на AMD дава допълнително ниво на реалистичност в игрите

© PCWorld България, pcworld

 


Нова технология на AMD дава допълнително ниво на реалистичност в игрите

© PCWorld България, pcworld

Както може да се очаква, от AMD твърдят, че TressFX Hair ефектите ще изглеждат най-добре в съчетание с видеокарти от фирмената серия Radeon HD 7000, които имат високопроизводителни GPU с архитектура Graphics Core Next и висока пропускателна способност на паметта. Използването на DirectCompute изчисления обаче дава надежда, че проблеми при възпроизвеждането няма да има и в случаите с GeForce видеокарти от NVIDIA.

Така или иначе, поредната стъпка към подобряването на реализма в игрите може само да се приветства, въпреки, че новата технология TressFX Hair тепърва ще доказва смисъла и практическата си реализация. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.