Intel патентова джойстик - ще влиза в облачния гейминг?

Миналата седмица технологичните заглавия бяха фокусирани върху старта на Google Stadia и допълнителните новини около Playstation 5. Изглежда обаче все повече големи играчи искат парче от пая, наречен облачен гейминг. Този път става дума за Intel и пореден патент, изровен от LetsGoDigital, който силно намеква за намеренията на американската компания.

При облачния гейминг основната разлика е, че липсва хардуерна машина, на която локално да бъде пускана дадена игра. Вместо това се ползват ресурсите на големи центрове за данни, а потребителите имат нужда само от добра интернет връзка и съвместим екран, на който да играят. И джойстик, разбира се.

Intel вече опита пазара на гейм контролери през 2010-а година със своя Wireless GamePad, който много приличаше на възглавничките, които слагате под главата си при дълги пътувания. Казано накратко, този хардуер не пожъна голям успех. Сега обаче, компанията явно е готова да опита отново.

Intel патентова джойстик - ще влиза в облачния гейминг?

© Ilse Jurrien, LetsGoDigital


На 26-и май, 2018-а година Intel Corporation е подала патент към Патентната служба на САЩ за "игрален контролер с тъчпад". Документите са публикувани на 19-и ноември тази година, а към тях има 10 изображения. Интересното е, че контролерът на Intel използва много подобна схема на разположение на бутоните на тази на DualShock на Playstation. D-Pad-ът е разположен отляво, има зона, чувствителна на допир, а под нея за двете аналогови "гъби". На задната страна има по два спусъка за всяка ръка, а дори характерните рогове са налице.

Intel патентова джойстик - ще влиза в облачния гейминг?

Intel приложи подобна схема, когато представи Universal Controller през 2011-а година съвместно с облачния стартъп OnLive. Колаборацията не беше особено успешна и OnLive беше придобита от Sony през 2015-а година. Междувременно Intel са косвено въвлечени в проекта на Google - Stadia, който ползва процесори на компанията. С това обаче не се изчерпват опитите на Intel да пробие на този специфичен пазар - миналата година технологичният гигант обяви партньорство с китайската Tencent, което беше насочено точно към разработка на платформа за облачен гейминг, наречена Start. Тази платформа използва Intel Xeon процесори и Iris Pro графични чипове и в момента е в затворени тестове. Има голяма вероятност новият патент за контролер на Intel да е именно за Start. Това показва и фактът, че патентът е подаден и в Китай, дори няколко месеца по-рано от щатския.

Дали този опит на Intel ще бъде успешен и дали ще излезе от Китай, който в момента служи като тестова площадка, предстои да разберем.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.