Вече знаем доста повече детайли за следващата генерация конзоли на Sony, като най-важните неща са две - името ще бъде PlayStation 5 и ще можете да си купите бройка за Коледа догодина. Останалите детайли бяха известни от слухове, но Sony потвърдиха доста от тях и добавиха нови, свързани главно с джойстика на PS5.

За новия контролер е разработена съвсем различна обратна връзка, която да замени вибромоторите и ефектите, познати от DualShock 4. Джойстиците на PS5 ще предлагат различни нива и степени на вибрации, независими в двата края на устройството. Това ще даде възможност да се симулира усещането за различни повърхности. Колеги, които са имали възможност да опитат системата с Gran Turismo Sport съобщават, че джойстикът дава различно усещане в двата си края, когато десните гуми на автомобила стъпят на трева или чакъл, а левите са върху асфалт.

Друга голяма промяна при джойстика са така наречените адаптивни спусъци. Това са добре познатите L2 и R2 бутони в задната част, които обаче ще имат различно ниво на съпротивление, в зависимост от ситуацията. Да кажем L2 е подаване на газ в състезателна игра - тогава бутонът ще е доста "по-лек" от R2, който ще бъде спирачка. Друг пример е дърпането на спусък в различни пуцалки - тогава всяко оръжие ще се усеща по различен начин - произвеждане на изстрел с пушка ще се усеща различно от картечен огън. Новият контролер също ще използва USB-C порт за зареждане и игра (когато е свързан).

PlayStation 5 официално идва за Коледа 2020-а

Оказва се, че промените по контролера са били готови още за PlayStation 4 Pro - междинната и подобрена версия, която излезе през ноември 2016-а година. Sony обаче са избрали на не разделят гейминг усещането между PS4 и Pro версията с пускането на подобни нови функционалности в контролера, така че те са били запазени за следващата генерация.

Колегите от Wired са получили малко повече информация и официално потвърждение, че PS5 конзолата ще поддържа технологията за трасиране на лъчи (ray tracing) чрез отделен хардуер (RT ядра в графичния процесор). Друго официално потвърждение е наличието на SSD носител като основна памет на PS5. Има обаче и съвсем нов начин на инсталиране на игри, който се оказва възможен, благодарение на SSD технологията. "Вместо да третираме всяка игра като голям блок от данни, ние ще дадем възможност за достъп до отделни сегменти", казват Sony.

PlayStation 5 официално идва за Коледа 2020-а

© LetsGoDigital


На практика това означава, че потребителите ще могат да изберат само мултиплейър режима на дадена игра, който да се запише на SSD паметта и да играят, без необходимост от инсталиране на цялата игра. Sony запазват и оптичните дискове като физически носители на игрите - PS5 чете 100GB Blu-ray дискове, а самото устройство е напълно функционален 4K Blu-ray плейър.

Много от слуховете останаха непотвърдени след събитието на Sony - като например дали контролерът на PS5 ще има чувствителен на допир екран, вместо тъчпад (както подсказваше един от патентите на Sony). Визията на конзолата остава неясна, макар че се появиха потвърждения, че изтеклият от патент дизайн е напълно реален и това е хардуерът, предоставен на разработчици. Първите рендър изображения на този дизайн бяха дело на холандския сайт LetsGoDigital.

PlayStation 5 официално идва за Коледа 2020-а