Бяхме джедаи на представянето на HTC Vive Cosmos в България

За виртуалната реалност (VR) се говори в технологичните среди вече повече от десетилети. Истината обаче е, че устройствата все още са несвършени, тежки и обемни, изискват много пространство, мощен хардуер, а финалният резулат може да ви докара морска болест. Такъв беше случая поне до този момент - преди представянето на Vive Cosmos - последната комерсиална VR система от HTC.

За тези очила писахме доста още преди официалната им световна премиера, но днес имахме възможност лично да ги тестваме, да си поиграем на джедаи и да чуем какво имаха да ни кажат от HTC. Новите очила определено изглеждат доста по-ергономични, дизайнът е подобрен, кабелите са сведени до минимум (а с определена хитринка, те могат да бъдат напълно елиминирани). Да си призная, при първите тестове с VR системи вестибуларният ми апарат не беше особено щастлив. Ето защо подходих малко предпазливо към тестовете, но с няколкото игри, които пробвах, проблеми нямаше.

Бяхме джедаи на представянето на HTC Vive Cosmos в България

Системата има доста по-висока честота на опресняване, в сравнение с предишни итерации и с конкуренцията - 90Hz, а разделителната способност е 1440х1700 пиксела на всяко око. Това дава малко над 2К обща резолюция - на практика пикселите се виждат, но са доста по-малко дразнещи от Space Pirate, който опитах преди 2 години. HTC бяха включили две системи - едната на лаптоп с карта GTX 980, другата - на мощна десктоп машина с RTX 2070. Разлика в производителността почти нямаше, поне по време на Beat Sabre - доста проста, но същевременно много забавна игра, в която разсичате кубчета с нещо, подобно на светлинни мечове от Star Wars.

Бяхме джедаи на представянето на HTC Vive Cosmos в България

Един от интересните аспекти на Cosmos е възможността за използване на различни приставки (хитринката, за която ви споменах в началото). Има подобно безжично допълнение, разработено съвместно с Microsoft, което прави очилата напълно безжични. Предният панел също е модулен - вече е наличен и първият допълнителен модул за тази част от очилата - Vive Cosmos External Tracking Mod за потребители, които искат да продължават да използват базовата си станция Lighthouse, за да проследяват различните сюжети, но същевременно искат да се възползват от работата на Vive Cosmos.

Бяхме джедаи на представянето на HTC Vive Cosmos в България

Ергономията е доста подобрена - HTC са поставили центъра на тежестта в средата на системата, така че главата на потребителя не се накланя напред и няма усещане за тежест и умора след продължително използване. В задната част има мека лента, която може да бъде сваляна и почиствана. Освен вграденото аудио, потребителите могат да включат в системата и свой чифт слушалки. Друга интересна ергономична функция е възможността да повдигате на панти целия преден модул, по подобие на козирка, ако имате нужда от поглед в реалния свят между VR сесиите.

Бяхме джедаи на представянето на HTC Vive Cosmos в България

Контролерите на Vive Cosmos са с доста специфична форма, но HTC ни увериха, че има солидна логика зад това решение - тази форма максимизира засичането на контролерите от системата камери - тоест няма мъртви точки и двата контролера не се "скриват" един зад друг. Vive Cosmos вече се продава на българския пазар за 1619 лева. Това е доста солидна сума, но срещу нея потребителите получават 6 месечен достъп до VIVEPORT Infinity - онлайн библиотека с игри, филми и интерактивни виртуални приключения.

Технически характеристики

Резолюция: 1440 x 1700 пиксела на око (2880 x 1700 пиксела комбинирано)
Екран: Двоен 3.4" LCD диагонал
Честота на опресняване: 90 Hz
Поле на видимост: 110 градуса
Аудио: Вградени стерео слушалки
Изисквания за свързване с PC: USB 3.0, DisplayPort™ 1.2
Периферни портове: USB-C 3.0
Проследяване: минимум 2 х 1.5 м за режим игра в стая
Модулни приставки: Vive Motion Mod (идва в комплект с Cosmos) и Vive Cosmos External Tracking Mod (продава се отделно)
Свързване с Vive Wireless Adaptert: Продава се отделно с материали за прикрепяне. Изисква се наличност на PCIe слот

Минимални изисквания към PC:

Intel Core i5-4590 or AMD FX™ 8350
NVIDIA GeForce GTX 970 4GB, AMD Radeon R9 290 4GB
4GB RAM, Display Port 1.2, USB 3.0, Windows 10

А ето и видео от официалната презентация на HTC Vive Cosmos в България:


още по темата

Apple ще представи умни очила през 2020 г.?

Според анализатор компанията възнамерява скоро да започне тяхното производство
10.10.2019 / 06:24
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.