Nvidia ще активира трасирането на светлинни лъчи на GTX видеокарти

Изненада!
Nvidia инвестира много във възможностите за трасиране на светлинни лъчи (raytracing) в реално време на своите GeForce RTX 20XX видеокарти. Поддръжката от страна на индустрията обаче засега е по-скоро флегматична. Последното е разбираемо – разработчиците на игри не искат да ограничават продуктите си само за притежатели на скъпи флагмански видеокарти от последно поколение. Дори основният конкурент, AMD, сякаш не бърза да се включва в играта, оставяйки Nvidia сама да играе ролята на ледоразбивач и планирайки да се включи в играта на по-късен етап.

На вървящата в момента Game Developers Conference обаче Nvidia изненадващо разкри планове за разширяване обхвата на технологията. За целта от там възнамеряват да разчитат на видео карти от по-старо поколение

Да, съвсем правилно разбрахте: RTX идва при GTX. Поне донякъде

През април компанията ще публикува нова версия на своя пакет с драйвъри, който ще отключи базови възможности за трасиране на светлинни лъчи на видеокартите от сериите GeForce GTX 16XX (като наскоро представените GTX 1660 и 1660 Ti) и GTX 10XX (от 6-гигабайтовата GTX 1060 нагоре. Разработчиците няма да трябва да правят нищо специално, за да могат заглавията им да поддържат трасиране на лъчи. Ако играта предлага такава технология, то съвместимият GTX хардуер ще работи с нея.

Стъпката е изненадваща, имайки предвид, че всяка видеокарта, поддържаща DirectX 12, на теория може да прави такива изчисления в реално време, използвайки приложно-програмния интерфейс DirectX Raytracing (DXR). В Nvidia от доста време обясняват, че при по-стария хардуер технологията би довела до драстичен спад в кадрите в игрите. Именно това е причината трасирането на светлинни лъчи, считано едва ли не за Светия Граал на компютърната графика, да отнеме толкова време преди да се появи на пазара. Съдейки по действията на компанията обаче явно в ситуацията има много повече нюанси.

Според Nvidia GTX хардуерът ще обработва по-малко светлинни лъчи спрямо RTX картите, разполагащи със специализирани компоненти за тази цел. Т.е. вероятно няма да можете да си пуснете Battlefield V на Ultra настройки на отраженията на своята GeFeorce GTX 1070. Вместо това ще трябва да се задоволите с Low или Medium.

Производителността на по-старите карти ще варира много и според конкретната игра. Metro Exodus, например, използва DXR за т.нар. Global Illumination – т.е. за цялата светлина във всяка сцена. Твърде вероятно е в този случай производителността на GTX картите да не е достатъчна. При Battlefield V пък реално-времеви са само някои отражения и ефекти.

RTX картите ще са необходими ако играчите искат максимално качество на картината и за достъп до DLSS технологията например, която разчита на специализираните тензорни ядра.

Разбира се, засега всичко свързано с производителността е само спекулация. Драйвърите на Nvidia се очакват някъде през април и едва след тестове ще може да става дума за реални изводи.
още по темата

Реалистична светлина променя до неузнаваемост Minecraft

Minecraft може да бъде красив
03.04.2019 / 11:57

Видеочипът AMD Navi 20 може да поддържа трасиране на светлинни лъчи

Картите с него може изпреварят по производителност GeForce RTX 2080 Ti
02.04.2019 / 02:28

Nvidia подготвя нов видеочип от бюджетен клас – GeForce GTX 1650

Картите с него може да се окажат по-бързи от тези с AMD Radeon RX 570
02.04.2019 / 12:14

Ето как изглежда първата видеокарта на Intel (засега)

Очаквахме нещо по-голямо
22.03.2019 / 05:40

Microsoft подготвя Xbox без оптично устройство

Конзолата ще е по-евтина от Xbox One S, поддържаща Blue-ray
22.03.2019 / 12:13
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.