Следващите производители в челната четворка са Fitbit (5,5 млн, бр., 12,2%), Samsung (5,3 млн., 11,8%) и Garmin (3,2 млн., 7,1%). Fitbit и Samsung отчитат ръст на продадените бройки и на пазарния си дял, а Garmin – само на количеството доставки. Особено впечатляващ е ръстът на Fitbit, чиито пазарен дял през 2017 г. бе 1,2%.
Останалите производители на пазара са доставили общо 8,5 млн. часовника, след като през 2017 г. техният брой бе 5,8 млн. Сумарният им пазарен дял се свил от 19,8 на 18,9%.
Интересно е да се отбележи, че през последното тримесечие на миналата година подредбата е малко по-различна. Apple продължава да води, но на второ място е Samsung. Затова има вероятност, че през настоящата година корейската компания може да запази тази позиция.
Също така трябва да се допълни, че в изследването си от Strategy Analytics са взели предвид само устройства, напомнящи визуално класически часовник. Много от популярните умни гривни (или фитнес тракъри) също спокойно могат да бъдат използвани като часовници. Вероятно заради по-малките им екрани обаче анализаторите не ги включват в тази категория.