Умните колонки се оказаха много популярни, поне в САЩ

Анализаторската фирма NPR and Edison Research публикува резултатите от свое изследване, касаещо т.нар. домашни умни колонки, разполагащи с гласов асистент. Според него към януари 2018 г. 16% от американците (т.е. всеки шести) вече разполагат с такива продукти. Имайки предвид, че населението на САЩ е около 326 млн., то може да се заключи, че в страната работят около 52 млн. продукта от рода на Amazon Echo и Google Home.

Специалистите подчертават, че потребителите на подобни технологии за една година са се увеличили със 128 на сто. 11% от американците разполагат с решения от Amazon и 4% – от Google. Останалият 1% е зает от други играчи.

66 на сто от притежателите на умни колонки ги използват за слушане на музика, търсене на отговори на въпроси и игри. 64% ги използват за управление на умния дом. 

39% докладват, че след придобиването на своя продукт са започнали по-рядко да слушат радио, 34% по-рядко взимат в ръка смартфона си, 30% са разредили включването на телевизора, 27% са ограничили ползването на таблета, а 26% – на персоналния компютър.

44% от анкетираните посочват, че след като са се сдобили с умна колонка са започнали по-често да използват и умните помощници в своите смартфони. От това може да се констатира, че тези продукти представляват един вид реклама на гласовите асистенти, интегрирани в други устройства.

Според Gartner до 2020 г. с умни колонки ще разполагат 75 на сто от американците. Други анализатори, от comScore, пък са уверени, че по същото време половината от заявките за търсене ще бъдат гласови.

В България Amazon Echo и Google Home засега не се продават у нас. Въпреки, че българският език не се поддържа от самите умни помощници, качеството с което смартфоните с Android например разпознават родния ни език в момента може да се счита за белег за бъдещия потенциал на тези системи.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.