Boeing ще използват AR при производството на сателити

Boeing са си направили собствен инструмент за добавена реалност, използвайки закупен набор за разработка на софтуер (SDK)
 
Гигантът в самолетостроенето Boeing експериментира вече 30 години с добавената реалност. В края на 80-те, разработчиците на комапнията са си служили с очила, които показват двуизмерно изображение на електропроектите. Преди 6 години, започна по-нов проект в предприятието за сателити, което се намира в Ел Сегундо, Калиф. 

“Правим пилотни устройства, базирани на AR, за да преценим дали да приложим по-широко тази технология”, коментира главният технически директор на Boeing Пол Дейвис и допълва: “Включително, мислим и каква да е концепцията – дали работниците ни да използват таблети или да слагат очила? Опитваме се да измислим начина, по който да свържем тези системи с останалите. Голямата цел, поне за отдела, който ръководя е да намалим времето на производствения цикъл, а лед това – да повишим качеството (на устройствата)”.
Boeing са си направили собствен инструмент за добавена реалност, използвайки закупен набор за разработка на софтуер (SDK). С негова помощ, работниците на комапнията, които сглобяват продуктите (в този случай – сателити), могат да получават инструкции, докато работят. “В някои случаи това може да е ръководство как да направим нещо”, казва Дейвис. 
3D моделът се взема от CAD файловете, създадени с програмите за проектиране на  продуктите. Дейвис уточнава, че понякога има и двуизмерни технически инструкции, които водят към 3D-то и че те също се добавят към симулацията”. 
Едно от най-големите предизвикателства пред ИТ отдела е свързаването ан новите устройства към мрежата: “Изискванията за сигурност – за това, което позволяваме в мрежата – са много строги”, категоричен е Дейвис. “Когато купуваме нови устройства от произиводители, като шлемове, очила и т.н.  – ако те не поддържат версията на Windows, на която сме, няма да бъдат свързани към мрежата. А тези, които я поддържат – минават преглед. А ИТ отделът назначава нови хора, които имат опит с мобилни устройства. 
Дейвис набляга на това, че Boeing още е във фазата на пилотния проект. Нямаме проучвания за икономическата ефективност (ROI) и нямаме претенцията, че ще спестим време, пари или нещо подобно,” категоричен е той: “Целта, на този етап, е да се научим и да преценим как да внедрим технологията в по-голям мащаб. Правили сме анализи и проучвания и знаем, че след време, може да очакваме повишаване на ефективността на производството”.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.