DX 12 ще позволи NVIDIA и AMD видеокарти да работят в тандем?

Заложената в DirectX 12 технология Explicit Asynchronous Multi-GPU има потенциал да прати SLI и CrossFireX решенията в миналото.

Трудностите със синхронизацията на няколко графични карти са на дневен ред отдавна и до момента са решени само частично, най-вече в сектора на геймърските решения посредством технологии като AMD CrossFireX и NVIDA SLI. Съчетаването на видеокарти от различни производители обаче продължава да е проблем, въпреки, че в миналото имаше и такива опити – достатъчно е да си спомним решението HYDRA Engine, разработено от Lucid Logix още през 2008 г. (на схемата по-долу). Всички тези опити се оказаха неуспешни, тъй като стабилността и съвместимостта на този тип смесени системи не бяха на нужното ниво.

Според една съвсем прясна ексклузивна публикация на колегите от авторитетното издание Tom’s Hardware обаче новият приложно програмен интерфейс DirectX 12 ще промени това положение, като този път наистина даде възможност на NVIDIA и AMD видеокарти да работят в тандем. На пръв поглед това звучи като твърде хубаво, за да е истина, но според информацията от Tom’s Hardware в новите системи действително ще могат да се използват не само различни модели видеокарти, но и такива от различни производители, което ще позволи да се оползотворят максимално силните им страни по отношение на рендеринга и другите изчисления в игрите.


DX 12 ще позволи NVIDIA и AMD видеокарти да работят в тандем?

© PCWorld България, pcworld

Това може да стане възможно благодарение на една важна особеност на DX 12, за която не се споменаваше много досега. Става въпрос за асинхронното използване на видеокартите, което позволява по-ефективно използване на ресурсите на ускорителите. Т.е. сега SLI конфигурациите ще работят не на принципа на огледалното отразяване на паметта, когато няколко карти държат там абсолютно еднакви набори данни. Поради това количеството видеопамет не се събираше и видеокартите използваха само достъпната локално за всяко VGA устройство памет. 

Асинхронното използване на видеокартите  (т.нар. Explicit Asynchronous Multi-GPU функция на DirectX 12) ще позволи задачите да се разпределят между отделните видеокарти, които дори ще могат да работят по такъв начин в синхрон, че да обработват например изображението за отделни участъци от екрана. Това ще позволи да се елиминират задръжките от няколко кадъра, възникващи в SLI системите, вследствие на това, че видеокартите работят върху редуващи се кадри. С помощта на DirectX 12 те ще могат едновременно да работят над един и същи кадър.


DX 12 ще позволи NVIDIA и AMD видеокарти да работят в тандем?

© PCWorld България, pcworld

Всички тези нововъведения обаче си имат своята цена и няма да станат достъпни веднага, тъй като оптимизацията за използване на няколко видеокарти, включително различни такива, ще трябва да се извърши от разработчиците на игрите. Новият API все пак опростява тази процедура в сравнение с предишните версии на DX, така че има надежда скоро наистина да видим възможност NVIDIA и AMD видеокарти да се трудят заедно над визуализирането на графиката – поне в някои игри.

Всъщност още информация по този въпрос, при това официална, може да се появи съвсем скоро – по време на предстоящата Конференция на гейм разработчиците (Game Developer Conference), която ще се проведе от 2-ри до 6-и март в Сан Франциско.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.