NVIDIA реши проблема със синхронизацията на кадрите между видеокарта и монитор

За това се грижи новата технология NVIDIA G-Sync, реализирана под формата на отделна платка, предназначена за вграждане в монитори от геймърски клас. Очаква се производството на такива монитори да започне през първото тримесечие на 2014 г.

Прекъсванията на изображението и забавянията на кадрите са изключително неприятни за геймърите, особено ако последните са инвестирали значителна сума в класна видеокарта, а това, че проблемът възниква заради не идеална синхронизация между GPU чипа и монитора едва ли е голямо утешение. Компанията NVIDIA обаче е намерила решение на този досаден проблем и го предлага под формата на специална печатна платка, наречена G-Sync, предназначена за вграждане в монитори и призвана да намери окончателно решение за нуждата от синхронизация на кадрите.

Както вероятно знаете, разминаването се получава от факта, че мониторите работят с фиксирана честота, а видеокартите – с променлива. Поради това понякога възниква забавяне във възпроизвежданите кадри или се наблюдават хоризонтални дефекти на изображението. Ако мониторите обаче са снабдени с технологията NVIDIA G-Sync, такъв проблем не съществува, тъй като честотата на опресняване на екрана се регулира от самата видекарта в точно съответствие с честотата на обработка на кадрите в GPU конвейера. В резултат на това дори при относително ниска честота на кадрите геймърите ще могат да се радват на значително по-плавно изображение, обеща в края на миналата седмица директорът на NVIDIA Джен-сън Хуанг (Jen-Hsun Huang, на снимката долу) по време на специално мероприятие за представянето на технологията.


NVIDIA реши проблема със синхронизацията на кадрите между видеокарта и монитор

© PCWorld България, pcworld



NVIDIA реши проблема със синхронизацията на кадрите между видеокарта и монитор

© PCWorld България, pcworld

Друг позитивен ефект от използването на G-Sync е освобождаването на изчислителен ресурс, твърди още официалната информация от NVIDIA. Т.е. след като за възпроизвеждането на плавно движещо се изображение сега вече не е нужна кой знае колко висока кадрова честота, наличната GPU мощ може да се преориентира към възпроизвеждане на по-качествена графика.

Засега не е съвсем ясно с колко евентуално ще се повиши цената на мониторите, използващи технологията NVIDIA G-Sync, но според корпоративния маркетингов директор на компанията Юджеш Десай (Ujesh Desai), който е разговарял с колегите от Engadget, оскъпяването няма да е голямо. Важно уточнение е, че, за да работи допълнителния модул, той трябва да се използва заедно с карти NVIDIA GeForce с аархитектура Kepler.

Според наличната информация, няколко големи производители на монитори като ASUS, BenQ, Philips и ViewSonic смятат през първото тримесечие на 2014 г. да започнат производство на геймърски монитори с технологията G-Sync на NVIDIA. 


NVIDIA реши проблема със синхронизацията на кадрите между видеокарта и монитор

© PCWorld България, pcworld

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.