Подробности от официалното представяне на Sony PlayStation 4

Изминаха седем години откакто голямата, лъскава и скъпа кутия промотирана, като PlayStation 3 дебютира на пазара. Седем години са много време за една гейм конзола и вече е време след безброй спекулации и слухове да погледнем към бъдещето. 20-ти февруари 2013-та година ще остане в историята със събитието, на което президента и CEO на Sony Computer Entertainment Андрю Хаус (Andrew House) официално обяви новото поколение PlayStation - PlayStation 4.



Хардуера

Не е изненада, че на специалната пресконференция самата конзола не беше показана - нещо което по всяка вероятност ще се случи на изложението Е3 през юни. За сметка на това получихме инфо за това какво ще намерим във вътрешността на новият PlayStation.

PlayStation 4 е базиран на РС архитектурата. За пример, по отношение на CPU-то, компанията изоставя Cell технологията захранваща PS3 за сметка на далеч по-популярната x86 архитектура. Конзолата ще включва и PC GPU от висок клас, но не е ясно кой модел или производител ще го осигури. По отношение на оперативната памет PS4 прави гигантски скок спрямо предшественика си - новата конзола ще е с 8GB GDDR5 RAM, която ще се споделя между CPU-то и GPU-то, а в резултат ще се получат 176 гигабита в секунда трансфер на данни. Това е 16 пъти повече от паметта на PS3 и 8 пъти по-бърз трансфер.

PS4 също така ще включва втори процесор, който ще е специално предназначен за свалянето на игри на заден план, докато потребителя отделя внимание на гейминг или дори когато основното захранване на конзолата е изключено. Нещо повече, дигиталните заглавия ще могат да се играят докато се свалят!



Онлайн, споделяне и DualShock 4

Според Sony ключовия компонент на PS4 са мрежовите услуги. Факт за който всички се досещахме, след като миналата година японците закупиха облачната гейминг услуга Gaikai. PS4 ще позволява на играчите да излъчват геймплей в реално време, включително в споделен режим. Новият DualShock 4 контролер ще има специален Share бутон в тази връзка, за да може с натискането му моментално да започне излъчване на настоящата гейминг сесия. Така приятелите ви ще могат да гледат какво и как играете в реално време (за да ви помогнат за някоя трудна част от геймплея, за пример), а дори и да поемат контрол над вашата игра. Това последното звучи великолепно, но след като Sony го споменаха с половин уста, явно няма да е функция, която ще видим с дебюта на конзолата, а ще дойде на по-късен етап.



Подробности от официалното представяне на Sony PlayStation 4

© Владо Георгиев, pcworld


Разбира се, Share бутона не е единствената новост към DualShock 4 - той също така включва жак за слушалки, тъчпад (подобен на този който се намира в задната част на PS Vita), както и лайтбар, позволяващ на 3D стерео камера (допълнителна периферия) да засича точното местоположение на контролера.

Според Sony, цялата онлайн мрежа ще е базирана на приятелствата и познанствата в реалния свят - реални имена, истински снимки и общо взето всичко, което е част от характеристиките на съвременните социални мрежи, като Facebook и Twitter. При все това, анонимността ще остане важен фактор, като няма да бъдат изоставени псевдонимите и аватарите в игрите.



Подробности от официалното представяне на Sony PlayStation 4

© Владо Георгиев, pcworld


Екосистемата и обратната съвместимост

Sony твърдят, че PS4 е гейминг конзола преди всичко, но в съвременния свят е очевидно, че гейминг конзолата трябва да има по-широк спектър от възможности. Новият интерфейс само беше загатнат, но във финалната си версия ще е предоставя обширни персонализиращи опции. Със сигурност ще бъде сключено партньорство за допълнително съдържание с провайдъри, като Netflix, Amazon Instant Video и Hulu. Подготвят се сделки също с Facebook и Ustream, които тепърва предстои да видим под каква форма ще узреят. 

Японците не си затварят очите за реалността и отделиха подобаващо внимание на факта, че в днешно време потребителите носят със себе си различни устройства. Затова Remote Play ще се превърне в ключов компонент на новата им стратегия и в бъдеще ще е възможно повечето PS4 заглавия да се играят на PlayStation Vita. Естествено, Sony се подготвят с набор от приложения за смартфони, чрез който да е възможно дистанционното управление на новата конзола, да се гледат клипове когато потребителя е далеч от конзолата и т.н.

И сега, нещото, което повечето от вас ви интересува - по подразбиране PS4 няма да има обратна съвместимост с игрите от PS3! Но... Чрез облачната технология всички заглавия за PS3 трябва да станат достъпни на PS4 - нещо което фундаментално ще промени живота на една игра, но и очевидно ще е част от бъдещите услуги на новата конзола.



Подробности от официалното представяне на Sony PlayStation 4

© Владо Георгиев, pcworld


Игрите

Каквото и да говорим, солта на една гейминг конзола, колкото и мултифункционална да е тя, са игрите. А най-голямата изненада сред новите анонси беше... Diablo III. Не че отдавна не се предполагаше, че ще видим хак'н'слаш RPG-то на конзоли, но не и на самия анонс на PS4 и определено не и ексклузивно за PS3 и PS4. Самия Крис Метцен обяви играта, заявявайки, че PS3 версията е в много напреднал стадий на разработка. Diablo III обаче, няма да включва различно или допълнително съдържание, спрямо РС версията, а актуална версия с различен интерфейс и евентуално нови кът-сцени, които да въведат конзолната аудитория в света на поредицата.




Подробности от официалното представяне на Sony PlayStation 4

© Владо Георгиев, pcworld


Guerilla Studios показаха Killzone: Shadow Fall (Killzone 4), който напълно очаквано изглежда бомбастично.

Evolution Studios (авторите на MotorStorm поредицата) показаха видео на изцяло нова игра, наречена DriveClub - тийм-базиран рейсинг, който ще позволява съревнования в реално време, но и асинхронно.

Sucker Punch демонстрираха третата игра от Infamous поредицата Infamous: Second Son, която по всичко личи, че ще е с нов протагонист.

Друга изненада се оказа, че новата игра (The Witness) на Джонатан Блоу (Jonathan Blow), създателя на оригиналния пъзел-платформър Braid, ще бъде ексклузивна за PS4.


Quantic Dream (авторите на Heavy Rain и задаващата се Beyond Two Souls) отбелязаха своето присъствие не с анонс на нова игра, а с тех демо показващо на какво е способен PS4.

Ubisoft потвърдиха това, за което и сами се досещахме - страхотно изглеждащия Watch Dogs идва на новото поколение конзоли.

Шегувайки се, че не е стъпил на сцената, за да говори за Street Fighter, Йошинори Оно (Yoshinori Ono) разкри новият Panta Rhei енджин, който ще захранва нова фентъзи игра с работното заглавие Deep Down.

Square Enix също се изявиха с тех демо, демонстрирайки с какво ниво на детайл ще бъдат предстоящите им PS4 заглавия. Не беше изненада, че бранд директора на Final Fantasy поредицата Шинджи Хашимото (Shinji Hashimoto) обяви разработката на нова игра от фентъзи епоса, но нищо от нея не беше показано.

Не на последно място, Activision потвърдиха, че за пръв път от 10 години Bungie (създателите на Halo) ще се върнат към PlayStation платформата с новият им FPS Destiny. Destiny няма да е ексклузивен за PS4, но ще съдържа ексклузивно съдържание от все още неизвестен род.

Но това не е всичко...

Въпреки продължилата над 2 часа конференция, пред Sony и PlayStation 4 все още стоят много въпросителни. Не видяхме как ще изглежда самата конзола, а и се съмняваме, че дизайна на DualShock 4 ще остане същият. Нямаме никаква индикация за цената на новата конзола и с каква периферия ще стартира на пазара. Не стана ясен отговора на особено наболелия в последно време въпрос, възможно ли ще е преизползването на новите PS4 игри или Sony ще въведат някаква система на уникални онлайн ID-та? Ще бъде ли новият онлайн интерфейс пълен с реклами, подобно на Xbox Live? Дали споделянето на клипове ще е опция за която ще се плаща допълнително през PlayStation Plus или ще е напълно безплатно и отключено за всички потребители? Това са много въпроси и все пак, по-малко от тези, които стоят пред Microsoft и тяхната все още необявена конзола. Но едно е ясно - новото поколение конзоли идва с пълна сила!



Подробности от официалното представяне на Sony PlayStation 4

© Владо Георгиев, pcworld

още по темата

Sony спира сървърите на Driveclub на 31-и март 2020-а

Играта ще бъде премахната от PSN Store до края на 2019-а
19.04.2019 / 02:19
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.