Собствени очила за добавена реалност разработва и Microsoft?

Засега Microsoft-ската конкуренция на Google Project Glass е само под формата на патентна заявка, така че все още не е ясно, кога тя ще се превърне в прототип и, евентуално - в пазарна реалност.

Идеята за портативен мобилен компютър под формата на очила изглежда става все по-популярна, а Google, която я лансира първоначално със своята прословута джаджа Project Glass, непрекъснато се сдобива с все по-вече конкуренти в този все още неотприщен пазарен сегмент – първо Oakley, после Olympus, а съвсем наскоро и Vuzix.

В края на миналата седмица се оказа, че към ентусиастите на тема интерактивни очила можем да причислим и гиганта Microsoft, който през май миналата година е подал заявка за патент на подобно устройство. Наистина, засега явно не можа да става въпрос за реален продукт, нито дори даже за прототип, но ако Project Glass "отпуши" един такъв сегмент нищо чудно да видим нещо там и от Редмънтската корпорация. На този етап за това можем да съдим само от патентната заявка с номер 20120293548 и име «Event Augmentation with Real-Time Information».

От въпросния документ личи, че за разлика от Google Microsoft не планира да създава цял самостоятелен компютър, монтиран в очила, нито пък смята да предлага устройство за целодневна употреба, каквото е Project Glass.Идеята на Редмънтци е джаджата да се използва по-скоро като технологичен аксесоар, който евентуално да обогати преживяването на зрителите по време на концерти, спортни събития и други подобни масови мероприятия.

Според замисъла, очилата на Microsoft ще дават възможност на тях да се изписва допълнителна текстова информация, а през вградените слушалки – да се транслира и подходящо аудио съдържание.


Собствени очила за добавена реалност разработва и Microsoft?

© PCWorld България, pcworld

Въпреки подробното описание в патентната заявка обаче, засега няма конкретни данни дали и кога евентуално ще видим очилата с добавена реалност на Microsoft на пазара или поне като действащо устройство. Фактът, че заявката е подадена през май 2011 г., а при публикуването и сега от страна на корпорацията няма никакви признаци за подобен продукт, не звучи особено обнадеждаващо. Но от друга страна, може да не значи и нищо. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.