DirectX ограничава потенциала на графичните процесори, смятат в AMD

Според специалист от AMD, ако разработчиците получат достъп до хардуерните ресурси на компютрите на по-ниско ниво, т.е. без посредничеството на API интерфейса DirectX, те ще могат да увеличат значително графичната производителност на РС-тата със сегашните GPU.

Един от представителите на AMD – Ричард Хъди (Richard Huddy), който се занимава с взаимодействието между компанията и страничните разработчици, е отправил сериозен упрек към приложно-програмния интерфейс Microsoft DirectX. По думите на специалиста, въпросният API (Application Programming Interface) ограничава потенциала на графичните процесори (GPU) в компютрите и по-този начин забавя развитието на компютърните игри за РС.

DirectX

Хъди например заявява, че производителността на съвременните РС видеокарти от висок клас надвишава приблизително 10 пъти производителността на графичните подсистеми в гейм конзолите от типа на Xbox 360 или PS3, но в същото време това не може да се каже за качеството на графиката, която е, общо взето, на едно и също ниво при двата типа техника. Днешните high-end видеокарти за настолни компютри имат стотици потокови процесори – неколкократно повече, отколкото са те в конзолните графични системи – в Xbox 360 например има само 48 потокови процесора. Това обаче не пречи на конзолите да възпроизвеждат изображения със съпоставимо на РС техниката качество.

Това отчасти се обяснява с факта, че немалко компютърни игри се "портират" за РС от конзолите, но според Хъди, ако разработчиците получат достъп до хардуерните ресурси на компютрите на по-ниско ниво, т.е. без посредничеството на API интерфейса DirectX, те ще могат да увеличат значително графичната производителност на РС-тата със сегашните GPU.


Richard Huddy, AMD


Ричард Хъди (на снимката) отбелязва също, че в много от разговорите му с разработчиците, те се оплакват именно от тази софтуерна компютърна константа, а не от хардуера. Всъщност мнението на специалиста от AMD се потвърждава и от представителя на Cryteck Майкъл Глуек (Michael Glueck), според когото при наличието на такъв достъп на ниско ниво до ресурсите на видеокартите ще могат да се създават по-производителни и по-качествени визуално софтуерни приложения. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.