Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Умният обществен транспорт прави още една стъпка към реализация у нас

2613 прочитания

Днес е модерно да се говори за обещаващи технологични концепции като IoT, “умни дмове”, “умни градове”, повсеместна свързаност и за смартфоните като универсално средство за разплащане, но на всеки се удава да ги възприеме в цялост, докато не види конкретни реализации. Но, колкото и необичайно да звучи, нашата страна е сред готовите да приложат този тип нововъведения, които очевидно се ползват с интерес сред организациите, способни да видят техния потенциал. Добър пример в това отношение ни дават компанията Mastercard и българският стартъп TICKEY, които обявиха началото на дългосрочно партньорство в сферата на „интелигентния“ транспорт в България.

TICKEY

Това става, след като неотдавна съвместно със Софийски метрополитен беше реализиран пилотен проект в столичното метро. Както ви разказахме преди време, решението на TICKEY позволява на пътуващите в обществения транспорт да купуват билети директно със своя смартфон. По този начин пътуването става по-бързо и удобно, без да е нужно да се отделя излишно време за закупуването на хартиен билет.

Тази интерпретация на концепцията за умния град достигна до София благодарение на оригинално мобилно приложение, разработено от българския стартъп, и интеграцията му с т.нар. iBeacon сензори, поставени в пропускателните устройства на метростанциите. Mastercard пък за първи път забелязва потенциала на приложението през 2015 г. по време на своята акселетароска програма Start Path в Европа. Чрез тази програма компанията засвидетелства подкрепя иновативни стартъпи, които разработват следващо поколение решения в сферата на търговията и финансовите технологии, каквото без съмнение е разработката на TICKEY за „умен“ транспорт, основан на iBeacons сензори и технология, която използва мобилни данни и геолокация.

Според Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония, TICKEY ще кандидатства за програмата Mastercard Start Path и през 2017-а година, като представи пълния потенциал на приложението си. Ние пък с очакваме с нетърпение да видим повече реализации на решението на българската компания не само в София, но и в други градове.

(02 февруари 2017)
абонамент за бюлетина