Tyxo.bg counter

Подслушва ли ни Facebook?

Потребители на смартфони са притеснени, че Facebook слуша техни разговори, за да подобрява насочването на реклами.

Информацията, касаеща поведението ни по време на пазаруване е много ценна за компаниите, имащи за цел да задоволят потребителските нужди – дори онези, за които не подозираме.

Помислете за потенциалните приходи, които биха могли да генерират търговците, ако имат достъп до нашите разговори и ако могат да вмъкват рекламни послания за продукти, за които си говорим помежду си.

Случвало ли ви се е да скролвате из съдържанието от лентата с новините, мислейки си: “Странно, току-що си говорих с Мария за онзи нов ресторант, а сега виждам негова реклама на екрана си. Може би трябва да го пробвам.”? Все по-голям брой потребители подозират, че Facebook слуша техните разговори мобилните устройства и използва събраните данни за персонализирани реклами.

Разработването на необходимите системи е лесно за социалната мрежа – извличане на ключови думи или фрази, които да бъдат привързвани към съотвения потребител и предаване на данните на рекламодатели. Facebook разполага с активна аудитория от над 2 млрд. души, за привличането на която се работи с години. Коя компания не би се възползвала от подобен актив?

Роб Голдман, вицепрезидент по рекламата във Facebook, отрича подобни конспиративни сценарии. По думите му компанията не хаквала микрофоните на потребителите си и никога не би го направила.


Подслушва ли ни Facebook?

© Александър Главчев, pcworld

Разбира се, на всички трябва да им е ясно, че платформи като Facebook могат да останат на повърхността само ако бягат по ръба на закона. Само така биха могли да монетизират своята огромна потребителска база. В този смисъл трябва да се подчертае, че никоя от модерните социалки у свободни уеб услуги не е с благотворителна цел. Просто си плащаме за предлаганите услуги по друг начин… 

Дори подслушването да не е факт, продаването на друга потребителска информация със сигурност е. И то отдавна. Всъщност проблемът все по-често е фактът, че потребителите забравят за тази реалност, считайки че предлаганите им възможности са едва ли не част от техните граждански права...

В контекста на Facebook непоисканото активиране на микрофона действително би било нарушаване на личната неприкосновеност. Това обаче далеч не е новост за други услуги. За работата си дигиталните асистенти и всякакви други системи за гласово управление трябва да “слушат” постоянно какво се случва около устройството, за да могат да реагират на ключови думи.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.