Tyxo.bg counter

Браузър плаща в криптовалута за гледане на реклами

От Brave наричат инициативата "модел за дигитална реклама въз основа на съгласие"

Ад-блокер браузърът Brave се готви да пусне в тестов режим своята платформата Basic Attention Token (BAT), която е предназначена да възнаграждава потребителите за гледане на реклами. Компанията, основана от бившия главен изпълнителен директор на Mozilla Брендън Айх, пусна първата версия на своята търсачка през миналата година. Сега тя тества версия на браузъра, която показва около 250 предварително подбрани реклами на потребители, които се регистрират за ранен достъп, но търпи критики, че по този начин нарушава Закона за авторското право.

Основната разлика между предварително избраните от Brave реклами и конвенционалните е, че компанията е избрала първите въз основа на наблюдението на навиците ви, но не се споделят данни извън браузъра. Традиционните реклами се генерират от компании, които проследяват дейността ви от един сайт на друг, изграждайки профил на интересите ви, който е извън вашия контрол.

В крайна сметка, на потребителите, които се съгласят да участват в това, което Brave нарича "модел за дигитална реклама въз основа на съгласие", ще им бъде заплащано в криптовалута всеки път, когато взаимодействат с някоя от предварително определените реклами. Все още не е ясно колко точно ще спечелят потребителите, но блогът на компанията твърди, че потребителите ще получат 70% от брутните рекламни приходи.

А търсене на подобен тип браузър очевидно има. Brave събра 35 млн. долара за 30 секунди в инициатива за набиране на финансиране през миналата година, а това беше дори преди скандала с Cambridge Analytica да хвърли в центъра на вниманието неприкосновеността на личните данни и онлайн проследяването.

 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.