Tyxo.bg counter

И Google ще подпомага местните новинарски агенции

След като Facebook вече обяви стратегията си в тази посока, най-голямата търсачка реши да въведе нов таг - Local Source

След като преди време от Facebook обявиха, че ще променят алгоритъма си така, че да акцентират върху местните новини и местните информационни източници, сега от Google също дадоха заявка, че ще положат усилия в тази посока.

За целта Google News представя нов таг – Local Source (Местен източник) - който ще идентифицира новините, които се случват в близост до вас, според първоизточниците на информация. Тази заявка идва в момент, в който местните издания и информационни агенции изпитват много трудности, притиснати от световните медийни гиганти, които изземат голяма част от функциите им.

Джеймс Мурхед, продуктов мениджър на Google News, заяви, че новият таг има за цел да доведе до "по-голяма експозиция на местните новинарски агенции, които съобщават за истории, превърнали се в национални".

Новините от местните източници ще съдържат и техните имена в заглавието.

Мурхед коментира още, че новият маркер ще бъде автоматично приложен към местните истории "като се анализира локацията на повечето истории, които определен издател е публикувал в миналото. 

Новият таг ще бъде наличен както в Google News на персонални компютри, така и в приложенията за iOS и Android. Засега няма данни, че той ще повлияе върху основния алгоритъм за търсене на Google.

Въпреки че Facebook е шампион по привличане на трафик към медийните компании, най-голямата търсачка също няма как да бъде пренебрегната в това отношение. Изследване на аналитичната компания Parse.ly установява, че 38% от трафика към медийни сайтове идва от Google, което е само с 5% по-слабо представяне от това на Facebook - 43%.

 

 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.