Tyxo.bg counter

Ще се наложи ли Vero като алтернативна социална мрежа?

След пускането си във вторник, Vero зае челното място сред приложенията в App Store на Apple и трето в Google Play

Нова социална платформа набира скорост и малко по малко започва да се изкачва в класациите. Разбира се, не става дума за Instagram или Snapchat, а за Vero – най-новото приложение, което се надява да “открадне” възможно най-много потребители от Facebook и останалите вече наложили се социални мрежи. За целта Vero ще минимизира две от нещата, които най-много дразнят потребителите – рекламите и алгоритмично генерираните постове.

След пускането си във вторник, Vero зае челното място сред приложенията в App Store на Apple и трето в Google Play.



Адам Блекър, водещ експерт в областта на комуникациите и част от изследователска компaния Apptopia, коментира, че новата социална платформа всъщност е налична от 2015 г. насам, но в момента се радва на нарастваща популярност, благодарение на навременната реклама и неотдавнашни проблеми, които имаха гиганти като Facebook и Twitter – обвинения за руска намеса в американските избори през двете платформи и такива, свързани с недостатъчния контрол от тяхна страна спрямо фалшивите новини и терористичното съдържание.

"Хората виждат платформа без реклами, без алгоритми, която не събира данните им, и се чувстват свободни", смята Блекър.

Според манифест, публикуван на уеб сайта на Vero, целта на мрежата е да даде на потребителите по-автентичен социален опит.

"Повечето социални мрежи свеждат всичко до приятели и последователи. Това ни насърчава да споделяме само частите от нашия живот, които смятаме, че са най-интересни. Когато можете да контролирате кой какво вижда за вас, можете да се държите по-естествено, което ние вярваме, че е по-добре за потребителите”, се казва в манифеста.

Vero предлага инструменти за споделяне на снимки, видеоклипове и музика, които адресират някои от проблемите на другите платформи, като улесняват създаването на приятелски групи и споделянето в техните рамки например. Създаването на публикации е подобно на това в Tumblr, където потребителите избират типа на публикацията - връзки, снимки или места, а след това споделят. Потребителите могат да групират последователите си в различни категории (Loops) - близки приятели, приятели и познати. Приложението е базирано на абонаменти, така че създателите му обещават никакви реклами да не пълнят вашата стена. Не на последно място, Vero предлага на първите си един милион потребители доживотен абонамент, без годишна такса.

Големият въпрос е дали Vero ще се превърне в истински претендент, който е способен да измести големите играчи като Instagram, Snapchat и др., или, също както Peach преди време, ще изгрее за малко, преди завинаги да залезе. Платформата вече търпи критики, тъй като един от нейните създатели – Айман Харири, изпълнителен директор на фалиралата строителната компания Saudi Oger – остави много работници, без да изплати изработените от тях пари. 

още по темата

LinkedIn добавя опция за гласови съобщения

Едва ли обаче някой от потребителите на социалната мрежа би искал подобна функция.
30.07.2018 / 03:11
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.