Tyxo.bg counter

Facebook ще глобява за публикации, които се опитват да ангажират потребителите

Много безсмислени съобщения се споделят във Facebook, но скоро тяхното количество може би ще намалее, след като социалната мрежа реши да наказва за съдържание, което се опитва да ангажира потребителите.

Компанията днес отбеляза, че ще глобява собствениците на страниците и хората, които прибягват към така наречените „примамки за реакция”. Това обикновено са публикации, които насърчават потребителите да ги харесат, коментират или да тагнат човек, за да може съдържанието да получи по-голяма видимост.

Инициативи – като „Сподели с приятели, за да спечеш безплатно пътуване” или „Харесай, ако си овен” - води до споделяне на съдържанието чрез привличане на внимание и изискване за реакция, което в крайна сметка помага на публикацията и собственика или автора на страница да разшири своята аудитория.

Но с нова настройка на алгоритъма на секцията „Новини” статусът на страниците и хората, които прилагат подобни тактики, ще бъде понижаван. Само след няколко седмици аудиторията на нарушителите ще бъде намалена, ако тяхното съдържание се опитва да ангажира потребителите по някакъв начин. Очаква се, редовните нарушители да пострадат в най-голяма степен.

Социалната медия изрично подчерта, че има изключения от това правило, като съобщения за изчезнали деца, събиране на средства за кауза или питане за съвети при пътуване. Въпреки строгите мерки Facebook предлага и възможност нарушителите да възстановят своята първоначална публика, ако запазят добро поведение.

Новите настройки се управляват от модел за машинно обучение, който е запознат със „стотици хиляди публикации“, за да идентифицира различните видове техники за привличане на вниманието.

Разбира се, Facebook все още не е отговарил на по-трудни въпроси за цялостното влияние на неговите услуги върху общестявото, включително как руски актьори са използвали сайта, за да манипулират изборите в САЩ и вота за Брекзит в Обединеното кралство.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.