Tyxo.bg counter

Започна Mobilegeddon! Готови ли сте за него?

В резултатите от търсенията в Google вече се отчита оптимизацията на сайтовете за мобилни устройства – фаворизират се онлайн ресурсите с най-добра такава.

Вчера, 21 април, беше стартовата дата за новия алгоритъм за търсене на Google, който уеб експерти находчиво нарекоха MobileGeddon и който вече успя да предизвика масова истерия в интернет. И както сигурно вече знаете, главно негова отличителна черта в сравнение с предишните алгоритми е оценката на степента на оптимизация на сайта за преглед на мобилни устройства и съответното подреждане в списъка с резултати от търсенията в зависимост от тази оценка. Така най-добре оптимизираните за мобилен преглед сайтове ще се подреждат на първите места в списъка с резултати, а неоптимизираните уеб ресурси ще падат към опашката на списъка.

Важен детайл е, че новият алгоритъм за търсене се прилага най-вече към търсенията, които се осъществяват от мобилни устройства. Това обаче едва ли ще е голямо утешение за администраторите на неоптимизирани сайтове, като се има предвид фактът, че в днешно време повечето интернет потребители сърфират и търсят именно през мобилни устройства – смартфони и таблети.

Според уеб експерти, много сайтове, които не са оптимизирани за преглед на мобилни устройства могат да изчезнат и напълно от списъка с резултатите от търсенията на потребителите или най-малкото да изпаднат на такива позиции, които никога не стигат до погледа им. А това, разбира се, ще се отрази съществено на трафика към въпросните сайтове. По оценките на аналитиците, в към момента около 40% от най-популярните сайтове в Мрежата не са оптимизирани за употреба през мобилни устройства.

А какво разбират специалистите под термина “оптимизация за преглед на мобилни устройства”? Най-вече съответствие с няколко критерия, определени от новия търсещ робот на Google. Ето основните от тях, за които се препоръчва да бъдат покрити задължително:

  • Отъствие на софтуер, който не се поддържа от мобилни устройства (например, Flash);
  • Използване на шрифтове, които могат да се четат относително лесно без нужда от увеличаване (зуум) на уеб страницата;
  • Съдържанието се побира на екрана без нужда от хоризонтален скрол или промяна на мащаба;
  • Линковете са достатъчно ясно изразени и големи, за да може върху тях да се “клика” лесно и точно с пръсти. 

Казано накратко, прословутият MobileGeddon на Google вече започна. А ако искате да проверите дали вашият сайт (или който и да е друг) е готов за новия алгоритъм на най-популярната търсачка, т.е. дали е достатъчно добре оптимизиран за преглед през мобилни устройства, можете да го направите чрез специалния инструмент, който предоставят от Google.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.