Tyxo.bg counter

HTC ще продава бизнеса си със шлемове за виртуална реалност?

Търпящата загуби вече втора поредна година HTC разглежда възможността да отдели поделението Vive VR с цел последваща продажба, съобщи Bloomberg, позовавайки се на информиран източник. Според изданието бизнесът със смартфони продължава да носи загуби на тайванската компания, докато отделът ѝ за виртуална реалност бележи ръст. По данни на IDC производителят е доставил над 190 хил. Vive продукта. 

Според Bloomberg в момента в компанията се провеждат консултации за намиране на изход от финансовата криза. Сред разглежданите варианти е разделянето с част от VR бизнеса или целия отдел. Допълва се, че от HTC вече са провели предварителни разговори с редица едри потенциални клиенти, сред които и Alphabet (холдингът, част от който е Google). 

Източникът на медията счита, че продажбата на цялата HTC е малко вероятна, тъй като трудно би се намерил купувач, за такава едра корпорация. 

Подчертава се, че засега не е взето финално решение.

За последните пет години HTC загуби 75 на сто от стойността си, а пазарният ѝ дял при смартфоните е под 2%.

Според IDC тайванците са били изместени от премиум сегмента от Apple и Samsung, а в по-долните ценови сегменти тя е срещна сериозна конкуренция от страна на многобройните китайски производители. 

Все пак HTC обяви, че е реализирала 530 млн. долара приходи през второто тримесечие на настоящата година – 11% ръст спрямо аналогичния период на 2016-та. Въпреки това обаче тя отбеляза 72,6 млн. оперативни загуби и 64,3 млн. долара чисти загуби. 

Наскоро компанията намали с 200 долара цената на своя шлем за виртуална реалност. Според анализаторите от IDC стъпката е насочена към разширяване на потребителската база, което към момента е по-важно от чистите приходи.

Също така занапред HTC разчита и на договор за производство на второто поколение смартфони Google Pixel. Според слухове тайванците ще произвеждат поне един от вариантите на Pixel 2.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.