Tyxo.bg counter

Intel прекратява проекта си за “самодостатъчен” VR шлем

В Intel са взели решение да прекратят разработката на своя виртуална реалност (VR), наречен Project Alloy. Причината е, че възможностите на устройството, изостават от конкурентните предложения, създавани да работят в тандем с традиционен компютър.

Проектът бе стартиран през август миналата година в кооперация с Microsoft. Целта бе да бъде създадена отворена платформа за виртуална реалност, по подобие на персоналните компютри. От Intel са взели решение да не продължават работата в тази насока, като, по думите на Ким Палистър, директор на Центъра за върхови постижения в областта на VR в компанията, причината е липсата на клиентски интерес, както и недостатъчната производителност в сравнение с компютрите.

По негови думи чрез Alloy от Intel са искали да проверят потенциала какви са потенциалните възможности на подобна разработка – безжичен шлем за виртуална реалност, не изискващ връзка с други устройства. Първоначално идеята е била да се използва нисковолтов процесор като Atom.

“Открихме, че това не е задължително да е оптималният форм-фактор”, обяснява Палистър. Оценявайки проекта в компанията са взели решение, че той няма как да предложи удачна комбинация между цена и производителност.

Друга паралелна разработка за използване на WiGig връзка с VR шлем, в партньорство с HTC, пък се разглежда като по-перспективна. Т.е. развитие в посока осигуряване на скоростна безжична връзка с компютър.

От Intel не споделят кои са потенциалните клиенти, които не са проявили интерес към Alloy. Палистър не конкретизира имена, но компании като Asus, Dell, Lenovo и др. работят върху предложения за “смесена реалност”, които трябва да видят свят още тази есен. 

“Смесена реалност” е името, което Microsoft присвои на своята версия на виртуалната реалност, която ще бъде поддържана от Windows 10, след задаващия се т.нар. Fall Creators Update. Интересно е да се отбележи, че една от предварително рекламираните възможности на Alloy бе взаимодействието с предмети във физическия свят, докато споменатият термин на Microsoft напомня най-вече традиционен VR.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.