Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Facebook губи популярност сред младежите

Едва 51% от американските граждани на възраст между 13 и 17 години твърдят, че използват най-голямата социална мрежа в света

04 юни 2018
1897 прочитания
2 одобрения
0 неодобрения

Младежите в САЩ обръщат гръб на Facebook в полза на други социални медийни платформи като Snapchat и Instagram, сочи проучване на Pew Research Center. Едва 51% от американските граждани на възраст между 13 и 17 години твърдят, че използват Facebook. Това е драматичен спад в сравнение с резултатите от проучването на компанията през 2015 г., когато този процент е бил значително по-висок - 71%, а Facebook е била доминиращата онлайн платформа.

В тазгодишното си проучване, Pew са категорични, че резултатът на Facebook е "значително по-слаб" от този на платформи като YouTube (85%), Instagram (72%) или Snapchat (69%). В предишното проучване само 52% от тийнейджърите съобщават, че използват Instagram, докато 41% са заявили, че предпочитат Snapchat. YouTube не е била част от анкетата през 2014-2015.

Прочетете още: Facebook ще създаде собствена криптовалута

Употребата на Facebook е значително по-висока сред тийнейджърите с по-ниски доходи. 70% от живеещите в домакинствата, които печелят по-малко от 30 000 долара (25 700 евро) годишно предпочитат именно тази платформа. При тези, които са част от домакинства с доход от над 70 000 долара (64 200 евро), процентът е двойно по-малък – 36%.

Попитани коя от интернет платформите използват най-често, едва 10% са посочили Facebook. 35% посочват Snapchat, 32% - YouTube, а 15% - Instagram, който също е собственост на Facebook. "И тук тийнейджърите с по-ниски доходи са много по-склонни да използват Facebook от с по-високи доходи – 22% срещу 4%”, се казва в доклада, озаглавен Teens, Social Media & Technology 2018.

Според изследването момичетата са по-склонни да идентифицират Snapchat като най-използвания от тях сайт (42% срещу 29%), докато момчетата влизат най-често в YouTube (39% срещу 25%).

Потребителска база

Това не е първото проучване, което показва, че тийнейджърите в САЩ се дистанцират от Facebook. През февруари тази година проучване на eMarketer оценява, че потребителската база на Facebook сред американците на възраст между 12 и 17 години е намаляла с 9,9% през 2017 г. - три пъти повече от прогнозираното от същата изследователска компания през миналата година. Според нея още още 2,1 милиона американци на възраст до 25 години ще се преориентират през тази година.

Други констатации в тазгодишното изследване на Pew включват факта, че 95% от тийнейджърите заявяват, че имат достъп до смартфон (73% в проучването за 2015 г.). Около 45% от тийнейджърите пък казват, че използват интернет "почти постоянно", което е около два пъти повече в сравнение с предишната анкета (24%).

Въпреки спада при тийнейджърите в САЩ, който е показателен и за техните връстници в много други държави, Facebook остава най-голямата социална платформа в света с 2,2 милиарда месечни потребители.

2 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Facebook губи популярност сред младежите"



    

абонамент за бюлетина