Не е тайна, че Google и другите големи технологични компании имат сериозни затруднения с филтрирането на неподходящо рекламно съдържание. В доказателство на това излиза и официален доклад, според който Google е изтеглила над 3,2 милиарда лоши реклами през 2017-а година или два пъти повече от изтеглените през 2016-а 1,7 милиарда. 

В доклада още се споменава, че Google са премахнали 320 000 рекламодатели, поставили са в блеклист 90 000 сайта и са премахвали реклами от над 2 милиона страници на месец. От всички 3,2 милиарда премахнати реклами, "само" 79% са заблуждавали потребителите и са ги пренасочвали към сайтове с вируси и малуер. Google са премахнали и 48 милиона реклами, които са принуждавали потребителите да инсталират зловреден софтуер.

Може да се каже, че истерията около фалшивите новини и дезинформацията е изиграла голяма роля за подобен скок, но преки доказателства за това няма. Google омаловажава ролята на този вид измама, като споделя, че от над 11 000 нарушители, само 90 са въвлечени в разпространението на неистинно съдържание.