Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

MWC2018: Новият Samsung S9 с фокус върху социалните медии

С този си ход компанията се надява да привлече вниманието на младите потребители

26 февруари 2018
3575 прочитания
1 одобрение
0 неодобрения

В неделя, южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics представи своя нов флагман - Galaxy S9 – акцентът при който пада върху визуалните приложения за социални медии. С този си ход компанията се надява да привлече вниманието на младите потребители, като част от стратегията си за справяне със забавянето на пазарa. Застоят на глобалния пазар на смартфони, който не генерира никакъв растеж и дори се сви с 1% в рамките на миналата година, накара компаниите да акцентират върху функции, предназначени да насърчат потребителите да се откажат от старите си смартфони възможно най-бързо.


 Galaxy S9 е създаден именно за представителите на “визуалното и социално поколение”


Samsung представи новата си разработка по време на Мобилния конгрес в Барселона, превръщайки се в център на вниманието за многобройните журналисти, които искаха да видят от първа ръка на какви иновации разчита най-големият производител на смартфони в света, за да дръпне едни гърди пред конкуренцията в категория, в която компанните, заемащи водеща роля, са по-близо една до друга от всякога.

Прочетете още: Ревю: Samsung A8 – безкрайност за всички?

Д. Кох, президент на ИТ и мобилните комуникации на Samsung, заяви, че най-важната функция на смартфоните в днешно време е “визуалната комуникация" и затова Galaxy S9 е създаден именно за представителите на “визуалното и социално поколение”. Устройстваото разполага с подобрени камери, гласов инструмент, базиран на изкуствен интелект, и функции за социални медии, значително по-лесни за разгръщане от тези в предходните модели. Новите функции включват автоматична настройка на фотоапарата с вариант за супер бавно движение, която изглежда специално създадена за употреба в Instagram, както и софтуер, който ви позволява да превърнете незабавно селфитата си в емотикони.

"S9 подчертава дилемата, пред която са изправени всички водещи производители на смартфони. Иновациите в този сегмент вече влязоха в някакви граници и в момента всичко се свежда до периферните печалби, продиктувани от компоненти като екранната технология, характеристиките на камерите и изчислителния капацитет на устройствата", смята Кох и добавя, че основната задача на S9 e да осигури предимство на Samsung пред конкурентите им от Apple.

Huawei Technologies, китайският конкурент на Samsung, който се нарежда на трето място по продажби в световен мащаб за миналата година, в неделя представи нов ноутбук и два варианта на таблети с Android. Компанията ще покаже тазгодишния си флагман следващия месец в Париж.

"Фактът, че основните конкуренти на Samsung до момента не са представили нови модели за 2018 г., дава на южнокорейската компания голям маркетингов прозорец и възможност да претендира за лидерство в пазара на висококачествени смартфони, връщайки се по този начин в състезанието с iPhone X на Apple", коментира анализаторът на Forrester Томас Хюсън, но обръща внимание, че в близко бъдеще се очаква Huawei да пусне в продажба нов смартфон, базиран на по-съвременни технологии, използващи изкуствен интелект, и по-агресивно ценообразуване.

"За да бъде лидер, Samsung трябва да ускори прехода си към повече съдържание, услуги, софтуерни иновации и партньорства", категоричен е Хюсън.

Социална генерация

Абонаментната услуга на Samsung, разчитаща на изкуствен интелект - Bixby - позволява на потребителите на S9 да програмират камерата си така, че тя да превежда надписи от чужд език, без да се налага да обикалята из менюто или да въвеждат настройки всеки път. Samsung също така планира да увеличи разнообразието от външни аксесоари за смартфони като безжични зарядни устройства и мобилни докинг станции, които позволяват смартфоните да функционират и като настолни системи.

Към момента, Йънгхи Лий, ръководител на маркетинга на Samsung за мобилния сегмент, отказа да даде прогноза за продажбите за S9. Изследователската фирма Counterpoint прогнозира обаче, че компанията ще продаде 43 милиона бройки през 2018 г., което е с 23% повече от 35-те милиона модела S8, доставени в рамките на миналата година.

Продажбите на смартфони в световен мащаб отбелязаха безпрецедентен спад от 9% през четвъртото тримесечие на миналата фискална година, като средният ръст от 2017 г. е на светлинни години от нивата от 40% между 2011 и 2015 г., сочи анализ на Strategy Analytics. И въпреки че Samsung успя да запази позицията си пред Apple с около 21% пазарен дял, от Counterpoint твърдят, че южнокорейският технологичен гигант е изправен пред все по-силна конкуренция, след като загуби позиции на пазари като Индия, Китай и Западна Европа през четвъртото тримесечие.

Китайските конкуренти като Huawei и Xiaomi правят удар след удар на тези пазари, разчитайки на сериозни продажби на достъпни продукти, които се отличават с много добри характеристики и здрав дизайн.

1 одобрение
0 неодобрения
Още от рубрика "Мобилни комуникации"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"MWC2018: Новият Samsung S9 с фокус върху социалните медии"



    

абонамент за бюлетина