Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Facebook с нова странна амбиция – да се свие

Компанията винаги е била водена от безмилостна амбиция и затова е забележително да се види, че нейният основател в този момент залага на коренно различна политика

15 януари 2018
4900 прочитания
3 одобрения
1 неодобрение

През следващата година ще ни се наложи да редуцираме времето, което губим във Facebook. На тези от нас, които използват социалната мрежа, за да наваксат пропуснатите новини, също ще им се наложи да си намерят друг източник, защото от компанията са решили да намалят осезаемо подобен тип съдържание. Освен това, Facebook се кани да ограничи видеосъдържанието и рекламите. Всичко това се очаква значително да намали приходите на компанията или, най-малкото, скоростта, с която тя генерира печалби.

1

Прочетете още: Facebook ще показва повече публикации от приятели, отколкото новини

Ако някой беше представил този сценарий пред ръководителите на Facebook преди една година, това със сигурност щеше да се превърне в причина за тревога и доказателство, че с платформата се е случило нещо дълбоко, което е довело до ситуация, изискваща незабавно решение. И все пак амбициите на Facebook в това отношение са факт, след като в четвъртък от компанията обявиха, че тяхната политика оттук нататък е да се акцентира върху повече "значими" взаимодействия в платформата, като постовете ще се смятат за такива, когато генерират много коментари, харесвания и споделяния. Причината за тази промяна се корени във факта, че анализаторите на Facebook са установили, че когато хората активно коментират публикации, се чувстват по-удовлетворени от използването на социалните мрежи и въобще по-добре като цяло.

Въпреки че звучи като сравнително малка, тази промяна на курса на Facebook вероятно ще има значителни последствия за огромно количество потребители на социалната мрежа, които не представляват отделни личности - медийни компании, малки фирми, търговски брандове и всички останали, които виждат там основен канал за достигане до аудитория и клиенти. В свой пост от неделя изпълнителният директор Марк Зукърбърг заяви, че страниците, управлявани от подобни организации, вероятно ще достигат далеч по-малко хора през 2018 г.

"Докато вървим по пътя към тази промяна, ще виждате все по-малко обществено съдържание като бизнес публикации или такива на различни търговски марки и медии. Общественото съдържание, което виждате, ще бъде приравнено към един и същ стандарт - трябва да насърчава смислени взаимодействия между хората", написа в неделя Зукърбърг и добави: “Искам да бъда ясен - като правя тези промени, очаквам времето, което хората прекарват във Facebook, да бъде по-малко. Но също така очаквам то да стане по-пълноценно. Ако направим нещата както трябва, вярвам, че това ще бъде добре както за нашата общност, така и за нашия бизнес в дългосрочен план."

В този момент е невъзможно да се каже със сигурност как ще изглежда променената основна стена на Facebook. Още повече, че компанията и в миналото е правила подобни заявки, а осезаема промяна в количеството корпоративно съдържание така и не беше усетена. Това, съчетано с тенденцията медиите да разглеждат подобни промени като своеобразен Апокалипсис за свободата на словото, предполага известни резерви при анализа на последствията.

И все пак има причини да вярваме, че този път случаят наистина е различен. Когато Facebook намали броя на новините в основната стена в миналото, това се възприе като един вид ребалансиране, защото така или иначе издателите споделят много повече новини от обикновения човек - през 2005 г. само Fox News има над 49 000 публикации, според Newswhip. Затова през 2015 г. и 2016 г. Facebook ограничи възможностите на издателите така, че по-редките публикации на реалните лични профили да се ползват с по-висок рейтинг в емисията.

След това дойде 2017 година – период на насилие, в който Facebook се оказа залята от критики, свързани с фалшиви новини, намеса на Русия в американските избори през 2016 г. и изследвания, показващи, че платформата е допринесла за високи нива на депресия сред потребителите си. Критиката не се ограничи само до журналисти и правозащитни организации – дори хора, които са били на висши ръководни длъжности, се дистанцираха от компанията, като в някои случаи дори изразиха съжаление за своята работа, с която са помогнали за изграждането на социалната платформа. Дори от самата компания признаха в своя публикация, че пасивната консумация на Facebook може да накара хората да се чувстват нещастни.

През 2018 г. обаче ръководството на Facebook е решено да обърне нова страница в своята история. След като се справи с редица предизвикателства през предходните години, Марк Зукърбърг заяви, че личната му цел през тази година е да поправи грешките, направени от компанията. Пред New York Times той беше категоричен, че е решен да се увери, че дъщерите му мислят, че социалната мрежа Facebook “е била полезна за света", а това изявление може да бъде тълкувано и като признание, макар и косвено, че има достатъчно причини и обратната теза да е вярна. Във времена като днешните, това определено е изненадващо признание.

Като цяло, Facebook е компания, която винаги е била водена от безмилостна амбиция. Затова е забележително да се види, че нейният основател в този момент залага на коренно различна политика, наблягайки в по-голяма степен на личните взаимодействия за сметка на корпоративното съдържание. 

3 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Facebook с нова странна амбиция – да се свие"



    

абонамент за бюлетина