“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

»грите през 2017-та Ц какво ни впечатли и какво ни разочарова?

30 декември 2017
4052 прочитани€
10 одобрени€
0 неодобрени€

»змина още една година изпълнена със страхотни игри, но н€ма как всички да са победители. ¬същност, н€кои наистина очаквани заглави€ ни оставиха не просто разочаровани, а директно погребаха цели франчайзи.


»грите, които ни разочароваха

—тава ли въпрос за разочаровани€ през 2017-та, н€ма как на първо м€сто да не споменем Mass Effect Andromeda. Ќовото начало на една предполагаема нова трилоги€, постави в дълбок лед ц€лата поредица и доведе до разпадането на студиото, което € разработва близо 5 години (BioWare Montreal). Electronic Arts имат и друг проблемен франчайз в лицето на Need for Speed. ћиналата година NFS получи първата си почивка от две десетилети€ насам, но това не беше достатъчно за Need for Speed: Payback да блесне. ƒа, играта се продаде добре, но основно заради името, а не заради качествата си.

ѕрочетете още: The Game Awards 2017 Ц анонси, трейлъри и награди



LawBreakers, първата игра на отделили€ се от Epic Games  лиф Ѕлезински (Cliff Bleszinski – създател€ на Gears of War и един от основните виновници за Unreal и Rune) изглеждаше наистина интересно, но се оказа поредни€т мултиплeйър шутер, който просто н€ма с какво да ни изненада.



Star Wars Batllefront 2 имаше много неща да оправ€ след противоречивата първа игра, но заора още по-надълбоко с нереализирани€ потенциал на соло кампани€та и луутбоксовете... аааххх, тези луутбоксове. Ѕичът на гейминга, покосил и друг дългоочакван хит, като Middle-Earth: Shadow of War (макар, че той е слаб и в толкова други отношени€), Call of Duty: WWII, Forza Motorsport 7, че дори и стриктно спортните игри FIFA 18 и NBA 18. —ъзнаваме, че компаниите търс€т начини да покриват все по-големите разходи по разработката. —ъзнаваме, че последното поскъпване на пазарната цена на една нова игра беше преди повече от 10 години (с дебюта на Xbox 360 когато игрите от 50 долара станаха 60 долара). Ќо нали затова индустри€та наложи DLC-тата?!



»махме големи надежди и за For Honor, но уви, още една компетативна игра със страхотна атмосфера и герои, се оказа слаба в толкова други аспекти. √орчив вкус ни остави и краудфънднати€ Yooka Laylee, духовни€т наследник на Banjo Kazooie, който за разлика от именитата поредица, се оказа толкова безидеен и скучен, че и досега не можем да пов€рваме какво играхме. » разбира се, 1-2-Switch, компилаци€та от мини-игри за новата конзолa Nintendo Switch, заради ко€то се по€виха нови термини в гейминга, като „микро игри“ и „псевдо игри“. ≈, това не пречеше да струва 60 долара.

Ќо, о, млъкни сърце! Ќека преглътнем горчилката...



ј какво ни впечатли?

«ад вс€ко едно от тези грандиозни разочаровани€ стоеше поне по една при€тна изненада, както и такива игри, които завинаги ще останат в златната книга на гейм индустри€та. ѕод лейбъла на една компани€ да излезе дефинитивната игра на годината е въпрос на престиж (особено ако влиза и в топ 10 на игрите за всички времена), но същата година да излъчи и второто м€сто е нещо, което не си спомн€ме кога за последно се е случвало.



ƒа, става въпрос за Nintendo и техните супер хитове The Legend of Zelda: Breath of the Wild и Super Mario Odyssey. ѕървата, след време ще се изучава от всеки, който иска да се занимава професионално с игри – абсолютни€т образец за това, че гейминга действително е осмото изкуство. ј втората? “€ е събрала в себе си толкова много геймплей механики, очарователен хумор и иноваци€ в себе си, че спокойно може да запълни 20 други игри.  акво още ни впечатли? ќпределено новите дрехи на Resident Evil (7) поредицата, ко€то не е била толкова страшна и толкова оригинална от поне една десетилетка насам.



Ќа тема хорър ни впечатли и продължението на The Evil Within, което силно се над€ваме да не е последно. Torment: Tides of Numenera покри очаквани€та ни за великолепна и епична истори€, ко€то за по-търпеливите фенове на ролевите игри се разкриваше в рамките на над 100 часа. ƒруга ролева игра водена от сюжета и стотици страници сценарии, беше Nier: Automata. ѕравена от C екипа на PlatinumGames, JRPG-то достави качество и запомн€щи се моменти и то с големите кофи. ќще едно заглавие наблегна на истори€та и соло кампани€та, Prey. „естно казано след рестартирането на концепци€та през 2014-та година и толкова отлагани€, мислехме, че Prey ще е една гигантска бъркоти€. јла крайни€т резултат ни впечатли с дълга кампани€, интересна истори€, страхотна атмосфера и качествен шуутинг.



ƒруга игра изл€зла изпод шапката на Bethesda Wolfenstein II: The New Colossus, също не разочарова. “енденци€та е продължени€та да са по-слаби и в случа€ има за какво да се за€дем, но The New Colossus е толкова шантав, извратен и пъстър откъм запомн€щи се моменти, че ни е изключително трудно да кажем лоша дума по негов адрес.

 ато споменахме „шантав“ и „извратен“, веднага се сещаме за Hellblade: Senua’s Sacrifice. —амофинансирани€ проект на Team Ninja (Dead or Alive, Ninja Gaiden), който се оказа една от най-при€тните изненади на 2017-та. »стори€та за ментално нестабилната Senua ни впечатли както визуално, така и като наративен биткаджийски пъзел силно инспириран от келтската и скандинавската митологии.



Uncharted: The Lost Legacy не разочарова, особено след като Naughty Dog пуснаха във ваканци€ Ќейтън ƒрейк и вкараха в действието свежите и доста по-при€тни за окото  лои и Ќадистори€та ин.

»гра ко€то се по€ви от нищото – Mario + Rabbids Kingdom Battle, показа нетипична комбина между света на италиански€ водопроводчик и кресливите зайци, при това в жанр, в който не сме свикнали да ги наблюдаваме – тактическа походова стратеги€. » резултата определено ни хареса, дар€вайки ни с 30+ часа забавление, писъци, стрел€не и много, много тактика.



Ќай-накра€ вид€хме и Cuphead! »грата, ко€то беше в разработка 7 години, ко€то н€колко пъти смен€ концепци€та си, но запази визуални€ си стил на анимационен филм от 30-те години на минали€ век. ≈, не очаквахме да е толкова трудна, но предизвикателството и десетките часове прекарани в това да „разучим“ поредни€ бос, определено си струваха.



“. нар. walking симулатори продължиха да се развиват и през тази година, като излъчиха един от най-бележитите си представители в лицето на What Remains of Edith Finch. —трахотна драма с неверо€тна атмосфера!

ƒруг франчайз, който в последните години започна да ни поомръзва получи едногодишен отпуск, но се завърна триумфално през 2017-та (за разлика от Need for Speed). ƒа, става въпрос за Assassin’s Creed Origins. ѕо-гол€м, по-епичен, далеч по-интересен и изпипан, Assassin’s Creed е жив и чакаме да видим в ко€ посока ще продължат да го развиват от Ubisoft.

јко през 2017-та не б€ха се по€вили The Legend of Zelda: Breath of the Wild и Super Mario Odyssey, веро€тно в много класации за игра на годината фаворит щеше да е Horizon Zero Dawn. Ќовата игра на авторите на Killzone поредицата ни представи пост-апокалиптичен св€т, който обикнахме искрено и героин€, ко€то бихме искали да видим в поне още н€колко продължени€.



«а гранд финала, оставихме безспорната изненада на годината, ко€то помете гейминг света по начин, по който са правили игри, като Counter-Strike и DOTA. ƒами и господа, PlayerUnknown’s Battlegrounds! ћоже би знаете, че зад псевдонима PlayerUnknown стои моддъра Ѕрендан √рийни (Brendan Greene), който стана попул€рен с Battle Royale мода на Arma 2 и 3, а по-късно и с King of the Hill мода на H1Z1. —лед тези успехи PlayerUnknown става творчески директор на Bluehole (корейската компани€ зад ћћќ-то Tera) и доразвива концепци€та си базирана на €понски€ филм Battle Royale (The Hunger Games поредицата е силно инспирирана именно от този филм).



Ќо защо избухна PlayerUnknown’s Battlegrounds и какво доведе до над 30 млн. продадени копи€ в рамките на 11 месеца? «ащото не използва до болка втръсналата концепци€ за респаунване, умиране, респаунване, умиране и това в рамките на по-малко от минута. “ова не е CS, не е Overwatch, не е Team Fortress. “ова е тактически сървайвъл шутер, без туториъли, без респауни, без об€снени€ как да оцелееш. ѕопадаш на остров само по фланелка и тр€бва сам да откриеш начин как да елиминираш останалите 99 играча. ѕроста иде€, дързък геймплей и гениална реализаци€. — огромен интерес ще следим как ще се развива PlayerUnknown’s Battlegrounds за в бъдеще и очакваме с нетърпение следващи€ проект на Bluehole и Ѕрендан √рийни.



10 одобрени€
0 неодобрени€
ќще от рубрика "«абавлени€"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"»грите през 2017-та Ц какво ни впечатли и какво ни разочарова?"



    

абонамент за бюлетина